    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nie zauważono czy brak wiedzy??
    Date: Thu, 23 Sep 2004 08:59:34 +0200

    mdruda wrote:
    > Art 86 ust 8 pkt 1 pozwala odliczyc VAT od zakupów związanych z
    > "eksportem usług" a art 87 ust 4 pkt 2 pozwala na podwyższenie kwoty
    > zwrotu (na wniosek podatnika) o ten własnie podatek. Skad pomysl ze
    > moza samodzielnie ustalić kwote od ktorej obliczamy 22% limitu? To
    > zawsze jest kwota z deklaracji.

    To pewnie z rozpędu ktoś napisał :-)

    Na podstawie przytoczonych przeze
    > mnie art. mozna jedynie powiekszyc ten limit o kwote podatku
    > naliczonego zwiazanego z eksportem uslug. Jezeli w toku swiadczenia
    > tych uslug nie poczynie sporych zakupow to podwyzszenie jest napawde
    > minimalne.

    Minimalne ale jest i zwrot tej minimalnej kwoty
    wymaga umotywowanego wniosku.

    I jak tu nie mowic o uprzywilejowaniu dostawy towarów?
    > Chyba ze wykaze ze wszystki moje zakupy maja wylaczny zwiazek ze
    > swiadczeniem tych uslug, ale czy US tak latwo to zaakceptuje w toku
    > kontroli?

    Zaraz, zaraz: jeśli Twoje zakupy nie mają związku
    ze swiadczeniem tych usług, to niby dlaczego
    miałby sie należeć zwrot?
    Jak nie ma związku, to nie ma odliczenia ani zwrotu.
    Jeśli mają związek, to US zaakceptuje
    nawet minimalne podwyższenie.