  • Data: 2007-08-22 18:47:59
    Temat: Re: nie ujęta w kpir faktura vat z poprzedniego miesiąca
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PiotrB. pisze:
    > Witam,
    >
    > Prowadzę działalność gospodarczą (KPiR, VAT, liniowy, memoriał).
    > Znalazłem fakturę vat z lipca (poprzedniego miesiąca) tymczasem vat-7 za
    > ten miesiąc został już złożony, a podatki vat i pit zapłacone (chodzi o
    > fakturę za telefon komórkowy).
    > Czy mogę ten koszt ująć w aktualnym miesiącu oraz odliczyć vat? A jeśli
    > nie to co powinienem zrobić (najchętniej unikając korekty vat-7 za
    > poprzedni miesiąc)?
    >
    > Czy jest taka możliwość aby nie odliczać vat a jedynie ująć całą
    > kwotę (z VAT) w koszty?

> [...]

    Prawo do odliczenia VATu masz w miesiącu powstania obowiązku podatkowego
    lub następnym. Zatem możesz bez względu na to, co jest na fakturze
    możesz odliczyć w następnym miesiącu.

    Co do PIT; to z praktyki napiszę Ci, że u nas w firmie faktury z
    poprzednich miesięcy księguje się na "1" księgowanego miesiąca.
    Przeżyliśmy nie jedną kontrolę i nikt się nie doczepił, gdyż nie wpływa
    to na wielkość zobowiązania podatkowego (najpierw płacisz za dużo, a
    potem się "wyrównuje"). Chyba, że chcesz być "zajebiście" lege artis ;)
    Jak byśmy mieli korygować każdy miesiąc, jak ludzie przyniosą faktury z
    zakończonych miesięcy, to pewnie trzeba by z 7 osób zatrudnić do
    korygowania ;)