  • Data: 2007-06-19 12:05:46
    Temat: Re: nazwa DG
    Od: "tomek." <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mk" <n...@j...pl> napisał w wiadomości
    news:f58fdd$n5g$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Zorientowałem się dziś, że mam faktury zakupu za paliwo (nie wszystkie ale
    > całkiem sporo) gdzie w nazwie nabywcy wpisano mi nazwę firmy + inicjał i
    > nazwisko, zamiast nazwę firmy + imię i nazwisko.
    >
    > Czyli zamiast
    >
    > firma xxyyyz Jan Kowalski
    >
    > wpisano
    >
    > firma xxyyyz J. Kowalski
    >
    > pownieważ jest to jednoosobowa DG na KPiR, robię kilometrówkę (samochód
    > nie jest w ŚT).
    >
    > Teraz pytanie: Czy te faktury są nieważne z punktu widzenia ewidencji
> [...]

    za Rzepa:

    Drobne błędy na fakturze...

    Przy wystawianiu faktur często zdarzają się błędy.

    Na ogół nie dyskwalifikują one tego dokumentu. Jeśli z faktury wynika
    bezspornie, kto jest

    dostawcą, a kto nabywcą, to nawet gdy ma ona wady (np. błędny NIP, pomyłka w
    adresie

    kontrahenta), uprawnia do odliczenia. Potwierdziły to Trzeci Mazowiecki
    Urząd Skarbowy w

    Radomiu w piśmie z 8 marca 2006 r. (1473/WV/443/456/306/2005/M) i Pierwszy

    Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu w piśmie z 11 lutego 2005 r.
    (ZP/443-662/04),

    który wyjaśnił, Se w razie "wykazania na fakturze niepełnej nazwy podatnika
    jako odbiorcy,

    zachowane zostanie prawo do odliczenia podatku naliczonego, z niej
    wynikającego".

    Pamiętajmy, Se błędne dane zawsze moSna skorygować za pomocą noty bądź
    faktury

    korygującej.