  • Data: 2007-09-08 08:32:48
    Temat: Re: nadpłata do zus
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 7 Sep 2007, PiotrB. wrote:

    > Witam,
    >
    > Sugerując się błędnymi danymi z pewnej strony www wpłacałem składkę na
    > ubezpieczenie społeczne w wysokości bez uwzględnienia niedawnej obniżki
    > składki rentowej. Czyli o ok. 8zł/mc za dużo (składki obniżone dla
    > rozpoczynających działalność).
    > 1. Czy mogę po prostu pomniejszyć następną wpłacaną do ZUS składkę o tę
    > nadpłatę?

    "tak, ale" :)
    Trzeba do ZUS rzucić pisemkiem (z potwierdzeniem odbioru na kopii!)
    z prośbą o przeksięgowanie błędnym kwot.
    ZUS teoretycznie może w pewnym zakresie "przeksięgować", ale wcale nie
    musi, i AFAIK tego nie robi: za jakiś czas może się okazać, że jest
    niedopłata :> (a to ze jest jednocześnie nadpłata... no jest, a co,
    "to Pana sprawa" :)).

    > 2. Płaciłem większą składkę więc uwzględniałem większy koszt a co za tym
    > idzie zaliczki na podatek dochodowy wpłacałem o te 1-2 zł za małe.

    Sprawdź to co tommy pisał w ustawie :)
    Masz tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Zapłacono *na ubezpieczenie społeczne*? zapłacono...

    pzdr, Gotfryd