  • Data: 2013-08-14 20:54:22
    Temat: Re: moze troche polityczne ale zdecydowanie tg
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Aug 2013, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello sqlwiel,

    > Pracodawcę stać na opłacenie pałkarzy a nie stać na godziwe opłacenie
    > pracowników? Ryli?

    W sprawie formalnej - a państwo stać na "pałkarzy", kiedy nie
    ma na setki rzeczy które "należą się" społeczeństwu?
    :>
    Już wyjaśniam gdzie leży kiks, tylko przypomnę kawałek cytatu:

    > a nie stać na godziwe opłacenie pracowników?

    Jedziemy:
    [...]

    > Jasne. Tylko, że z niewolnika nie zrobisz pracownika.

    Otóż to.

    > A w końcu - mam
    > nadzieję - sytuacja ekonomiczna się poprawi i to pracownicy Tobie
    > powiedzą "żegnam". Bo na pewno nie "do widzenia". I zostanie z samymi
    > lumpami, których już nikt inny nie zechciał zatrudnić.

    Błąd.

    Nie wiem dlaczego nie widzisz, że sam sobie odpowiedziałeś na pytanie:
    z braku innej możliwości będzie musiał dać TAKIE WARUNKI, że będą
    pracownikom pasowały.
    Dorzuci bonusów i po ręcach pocałuje, jak ktoś zabierze się
    w końcu do roboty ;>

    Popatrz na to z drugiej strony: nakładanie restrykcji na
    pracodawców kończy się tak, że ... nie ma pracodawców!
    Zostają typy bezwzględne, żeby mniej oględnie nie określić,
    oraz "korporacje", co wskazuje na niedostateczne fory dla
    "małych" (i całkiem małych).
    Pracownicy DLATEGO godzą się na "wyzyskowe" warunki, bo
    nie mają dokąd pójść, i teraz jeszcze hint: sami widzą,
    że start "na swoim" może ich ostatecznie pogrążyć.
    Jako metodę prezentuje się "kaganiec dla pracodawców",
    co ostatecznie zaciska pętlę.
    Odpowiedzią byłaby odpowiedź na pytanie "jak zwiększyć
    liczbę pracodawców", a nie jak ją zmniejszyć!

    > Jako działacz związkowy miałem okazję poznać kilku prawdziwych
    > działaczy, chcących pracować dla innych. To, że w większości
    > przypadków za działalność związkowa biorę się nieroby w niczym praw
    > pracowniczych ograniczać nie może.

    Ale związkowcy którzy FORMALNIE są pracownikami zakładu to
    jest patologia, wypada się zgodzić.
    Powinni robić TO ZA CO IM PŁACĄ (i dla tych którzy płacą!)
    W obecnym stanie związkowcy (dobra, część) usiłuje "kiwać"
    obie strony, całkiem podobnie jak politycy :>

    pzdr, Gotfryd