    From: "PawełJ" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: minimalne wynagrodzenie?
    Date: Fri, 18 Jul 2003 13:01:55 +0200

    Użytkownik "ata" <a...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:bf8cqa$oj1$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czyli mozna w umowie wpisac dowolna kwote? Nie musi to byc 800 zl brutto?
    > Np. 760zl, 400zl, 99zl. byle pracownik na reke otrzymal ustawowe minimum?
    Nie do końca tak jest. Minimalne wynagrodzenie musi być na umowie 800 zł.
    Ale nie musi to być płaca zasadnicza 800 zł. Możesz dać np płacę zasadniczą
    700 a premię 100. Tyle tylko że wtedy ta premia musi być wypłacana zawsze, a
    nie jak pracownik zasłuży. To co zawierasz na angażu a więc zasadnicza,
    premia, wysługa w sumie ma dać 800. Do tego wynagrodzenia nie są wliczane
    godziny ponadwymiarowe.
    Widziałem w jakiejś firmie takie rozwiązanie: zasadnicza 600 zł + premia 20%
    (stała comiesięczna) + dopłata do najniższego wynagr. 80 zł.
    Moim zdaniem to kombinacja bez sensu, ale jak podniesie się zasadnicza temu
    pracownikowi ( a płaca zasadnicza w tym zakładzie raz na jakiś czas się
    podnosiła :-) ) to automatycznie podniesie się i premia i zmniejszy dodatek
    do najniższego wynagrodzenia. I w efekcie pracownik po_podwyżce będzie
    zarabiał tyle samo co przed.
    Nie wiem na ile to jest prawidłowe. Wg mnie to pracownik ma zarobić
    conajmniej te 800 zł a to jak ty nazwiesz składniki wypłat to już więszkego
    znaczenia nie ma.
    PawełJ