  • Data: 2003-07-29 08:06:57
    Temat: Re: Re[2]: minimalne wynagrodzenie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 Jul 2003, xfloyd2 wrote:

    >+ Krzysztof A. Ziembik napisal(a) :
    >+ > Ale to zalosna proba zmiejszenia premii. [...]
    >+ > A tak, to nie tylko naraza sie na grzywne ze strony PIP, ale jeszcze
    >+ > moze byc tak, ze PIP kaze naliczyc premie nie od tego co blednie
    >+ > zapisano w umowie, ale od kwoty najnizszego wynagrodzenia.

    IMHO to jest kwestia regulaminu: jeśli premia jest uznaniowa to
    IMO nie ma podstawy do nakazania "przeliczenia" !

> [...]
    >+ wynagrodzenia zasadniczego (okreslonego stawka godzinowa lub miesieczna)
    >+ oraz premii uznaniowej nie stanowi naruszenia przepisow ustawy o ile laczna
    >+ wysokosc wyplaconych swiadczen wynosi w kazdym miesiacu co najmniej 800zl."
    [...]
    >+ Co ciekawsze podczas wstepnej rozmowy telefonicznej, jak i podczas
    >+ osobistej wizyty w celu zlozenia pisemnie wniosku o rozpatrzenie tej
    >+ sprawy, opinia PIP byla jednoznaczna: tak nie mozna!
    >+ W pismie wlasnie otrzymanym (cytat wyzej) okazuje sie ze mozna :)

    Na pytania odpowiadali widać "z kapelusza", a do napisania odpowiedzi
    wzięli pewnie tekst ustawy :)

    >+ Pytania cisna sie na usta:
    >+ 1. Czy pracownicy PIP po doglebnej analizie problemu doszukali sie
    >+ przepisow pozwalajacych przyznac racje pracodawcy?

    To ja mam inne pytanie: czy znany jest jakikolwiek inny przepis,
    niż ten że *wynagrodzenie* ma mieć minimum 800 zł ?
    A pytanie pomocnicze to oczywiście: czy premie to *również*
    wynagrodzenie, czy nie ?
    [...]
    >+ 3. wedlug tej interpretacji to mozna w umowie napisac ze pracownik bedzie
    >+ zarabial 5zl + premia uznaniowa? I to bedzie zgodne z prawem :(

    Jako rzeczono - mało uznaniowa będzie wtedy owa premia :), a przynajmniej
    jej część w wysokości 795 zł !

    pozdrowienia, Gotfryd