  • Data: 2005-07-01 22:31:38
    Temat: Re: macki urzedu skarbowego za granica?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 1 Jul 2005, the_foe wrote:

    >+ dzisus.... chlopie poczytaj sobei podstawe prawna obowiazku meldunkowego.
    >+ WYMELDOWANIE SIE NIC NIE ZNACZY. PROCZ TEGO ZE PD TYM DANYM ADRESEM CIE NIE
    >+ MA.

    No to sobie sprawdź o czym pisałem.

    >+ Poza tym nie mozna sie wymeldowac donikad jesli nie ma sie uregulowango
    >+ stosunku do sluzby wojskowej. US w ogole nie obchodzi gdzie i czy jestes
    >+ zameldowany.

    Podobnie jak nie interesuje go czy i ile masz kont w banku.
    *Do momentu wszczęcia postępowania* w jakiejś sprawie w której
    US uzna za stosowne poprosić o wyjaśnienia.
    I kiedy to fakt meldunku nie jest bynajmniej dowodem czegokolwiek
    - ale jest *przesłanką* do tego żeby wywodzić że POD DANYM ADRESEM
    CIĘ NIE BYŁO. Podobnie jak pod iluś innymi.
    W odróżnieniu od układu w którym zmuszasz samego siebie do dowodzenia
    że popełniłeś wykroczenie nie wymeldowując się mimo że pod danym
    adresem cię nie było - jest powód żeby sprowokować: "teraz to Pan
    tak mówi, proszę udowodnić" :>

    >+ Gdyby bylo inaczej ludzie bez meldunku nie mogliby placic podatku

    Bynajmniej nie wiem z czego to wywiodłeś.

    Moja uwaga o meldunku dotyczyła pozytywnej przesłanki "przebywania"
    a negatywnej niepodlegania pod podatek: "skoro Pan się nie wymeldował
    to Pan deklarował że Pan tam przebywa" - a nie na odwrót.
    Oczywiście podatnik ma prawo popełnić wykroczenie :> - ale wtedy
    "stawia się w sytuacji wielbłąda". Nawet jeśli mówi prawdę i jeśli
    ma rację...
    I nigdzie nie napisałem jakoby brak meldunku dowodził jakkolwiek
    braku "przebywania" czy "zamieszkania".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)