eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[long] podatek zryczałtowany 17%, działalność informatyczna. › Re: [long] podatek zryczałtowany 17%, działalność informatyczna.
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [long] podatek zryczałtowany 17%, działalność informatyczna.
    Date: Sat, 16 Aug 2003 15:22:34 +0200

    On Sat, 16 Aug 2003, a4 wrote:
    [...komuś...]
    >+ > Trzecia sprawa. Wiem, że (mogę się mylić) "pozostała działalność
    >+ > związana z
    >+ > informatyką" - 7260Z (wg PKD) jest dopuszczona do ryczałtu 8.5%

    Hm... na pewno 8,5 a nie 17% ? Nie, nie będę się kłócił :),
    nie sprawdzałem.

    [...]
    >+ hmm chyba chodzilo ci o 7220Z (wg. PKD)?! mnie zakfalifikowali
    >+ do tej grupy w zeszłym tygodniu (7220Z jako glowna, 7220
    >+ dodatkowo) a w wpisie do ew. dział.
    >+ gosp. mam hosting i wykonywanie stron www - ciekaw jestem czy
    >+ to bedzie mieścić sie w 8,5 czy 17% :| tez zastanawialem sie nad tym.
    >+ Może wie ktoś coś o tym z grupowiczów jak to wlasciwie jest?
    >+ jesli na 7220Z jest 8,5% a Urzad Statystyczny
    >+ zakwalifikowal mnie do tej grupy z hostingiem i stronami to chyba bede
    >+ placic 8,5% ?

    Spróbuj poszukać na googlu (dość częstych) pytań w stylu: "mam
    zarejestrowaną sprzedaż butów, czy mogę coś uszyć dla klienta" :)
    oraz odpowiedzi. Przetraw również taki problem: będziesz mieć
    odsetki z konta. A kto inny, "płacący 3%" też będzie mieć takie
    odsetki. I co będziecie płacić *różny* podatek od odsetek ??

    Nie ma tak dobrze: prowadzisz ewidencje sprzedaży według
    stawki podatku i każdy przychód opodatkujesz 'oddzielnie',
    *właściwą stawką* - tj. zaliczając go do właściwej stawki !
    Na grupie padała już odpowiedź o klasyfikację: *możesz* zwrócić
    się do Urzędu Statystycznego o sklasyfikowanie *konkretnej usługi*
    i *taka* klasyfikacja jest wiążąca :) (również dla US) Oczywiście
    GUS pewnie poprosi o szczegółowszy opis usługi niż "hosting" :|
    Tylko.... to jest usługa *odpłatna*, która nie ma nic wspólnego
    (no, przesadzam trochę :)) z klasyfikacją wpisaną pi razy oko
    na podstawie twojego zgrubnego opisu przy zgłoszeniu.

    >+ :| hmm... wizyta w US czeka mnie w poniedziałek - jak coś się dowiem to
    >+ napisze.

    :)
    Przeczytaj jeszcze komentarze grupowiczów do wypowiedzi "w informacji
    w US mi powiedzieli"... ;) Ale napisać napisz :) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)