eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[long] podatek zryczałtowany 17%, działalność informatyczna. › Re: [long] podatek zryczałtowany 17%, działalność informatyczna.
  • Data: 2003-08-16 13:30:28
    Temat: Re: [long] podatek zryczałtowany 17%, działalność informatyczna.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 16 Aug 2003, Woj wrote:
    [...]
    >+ jednak zgodnie z panującą
    >+ idiotyczną modą, po uzyskaniu statusu absolwenta zasugerowano
    >+ mi rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej

    Moda jak moda... Zatrudnisz pracowników to posłuchamy czy czasem nie
    dostosujesz się opinii złodzieja podatków (powszechnie realizowanej):
    "Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia."
    Ale zgoda że to OT :) i że najwyraźniej miejscami postawione na głowie.

    [...]
    >+ I ostatnia, nie dająca mi spokoju wątpliwość: W Urzędzie Miasta podczas
    >+ rejestracji firmy wpisałem szereg usług jakie będę świadczył. W Urzędzie
    >+ Statystycznym wpisałem tylko dominującą działalność. Proszę mnie oświecić -
    >+ co się dzieje, gdy moja dominująca działalność ulega zmianie. Pomijam
    >+ kwestię zgłoszenia tego do Urzędu Skarbowego i odpowiedniego opodatkowania.
    >+ Interesuje mnie tylko czy muszę się kontaktować z Urzędem Statystycznym ?

    Wg przepisów tak. Nie pamietam czy to widziałem na formularzach czy
    gdzieś w ustawie (dawno zaglądałem :]) - ale jak stwierdzisz że
    dominująca działalność się zmieniła to masz się zgłosić do GUS.
    W ustawie są chyba nawet jakieś wskaźniki procentowe wyrażone
    przychodem z rodzajów działalności (30% czy jakoś tak - do GUS
    podaje się do 3 rodzjajów "DG głównych").
    Zdaje się że zmiana "rodzaju" skutkuje zmianą REGONu !

    BTW: ciekaw jestem jaki procent programów "zintegrowanoksięgowych"
    radzi sobie z kontrahentem zmieniającym REGON tak z 3 razy do roku
    (przy powiązaniu kontrahenta z transakcją) :)

    pozdrowienia, Gotfryd