  • Data: 2008-07-23 08:02:21
    Temat: Re: limit obrotów a sprzedaż auta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 22 Jul 2008, tomaszgebala wrote:

    > prowadze jednoosobowa dzialalnosc i rozliczam sie na zasadach ogolnych nie
    > bedac podatnikiem VAT. Mam osobowe auto wrzucone w majatek firmy jako srodek
    > trwaly. Czy jesli teraz chce je odsprzedac, to czy kwota za jaka zbede auto
    > bedzie sie wliczala do limitu obrotow?

    IMO niestety tak.

    IMVHO, jakby kto o to pytał, rozwiązaniem mogłaby być uprzednia darowizna
    dla członka rodziny, z 2 zastrzeżeniami:
    - nie mam pojęcia czy można doszukiwać się "próby obejścia przepisów"
    - owa osoba sama musi mieć pojazd min. 7 miesięcy aby nie zapłacić
    podatku dochodowego od 100% wartości zbycia.

    Poproszę o krytykę :)

    > Chodzi mi aby nie wladowac sie w VAT...

    No. Tobie chodzi. A Unii chodzi wręcz przeciwnie, bo budżet UE składa
    się z procentu od tego VATu, a Ty się uchylasz ;)
    I rolnikom chodzi. A do stoczni to kto się ma dołożyć?
    :) (nie bić!!)

    pzdr, Gotfryd