  • Data: 2007-07-31 20:45:46
    Temat: Re: likwidacja DG - pare pytan
    Od: asiaque <a...@w...hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No to w myśl "zasad uproszczonych" zaliczki się po prostu płaci, bez
    > względu na to czy był przychód czy nie - cały rok podatkowy.
    >
    > Przyznaję, ze jestem ciekaw wyjaśnienia tej sprawy, i wcale nie
    > chciałbym być w skórze kończącego DG "ryczałtowca zasad ogólnych" :)

    To dodam jeszcze tyle, że czas jakiś temu odpytywałam w urzędach o
    formalności związane z "zawieszeniem działalności". W US-ie u miłych Pań z
    PIT-u uzyskałam informację, że po pierwsze dla potrzeb rozliczeń
    podatkowych to nie ma czegoś takiego jak zawieszenie dg (tyle wiedziałam),
    a po drugie, gdybym sobie "zawiesiła", musiałabym płacić zaliczki do końca
    roku. Więc pewnie i przy zakończeniu działalności tak będzie trzeba.

    To jeszcze takie pytanie: czy jeśli w pierwszej połowie roku nie odliczałam
    od zaliczek składki na zdrowotne, mogę je odliczyć w drugiej połowie?
    (pomimo że tej składki nie będę uiszczać ;))

    Pozdr.A.