  • From: "XYZ" <x...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "lewa" faktura
    Date: Fri, 15 Sep 2006 22:02:16 +0200

    Użytkownik "adx" <a...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:eebamq$2jd$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >W zeszłym roku już po zamknięciu działalności i wyrejestrowaniu VAT
    >wystawiłem dla mojego stałego kontrahenta jeszcze jedną fakturę (chyba
    >nieistotne tutaj dlaczego). Obecnie mam znowu otwartą DG, a w urzędzie
    >informują, że wprawdzie ja muszę im rozliczyć ten VAT, ale kontrahent nie
    >ma prawa do odliczenia. W związku z tym powstaje sytuacja, gdy VAT musi
    >zostać przezeń zapłacony dwukrotnie (mnie i US).

    Skoro nie prowadziłeś działalnośc, to faktur nie mogłeś wystawiać. Zakładam,
    że faktura została wystawiona po dacie zamknięcia działalności.
    Jesli Twój kontrahent jej nie uznał, to spokój - a Ty wystawiłeś świstek, a
    nie fakturę.
    Pokazałeś po prostu kontrahentowi, jaki miałeś program księgowy i jak
    standardowo przed zamknięciem działalności wystawiałeś faktury.
    A jeśli on to zaksięgował... Hm... Jego problem, jeśli nie wziąłeś od niego
    zapłaty - takie polskie prawo.

    Chyba, że faktura była w dacie prowadzenie działalności.
    Wtedy anuluj ją lub wystaw korektę w dacie prowadzenia tamtej działalności
    (ale korekty 'do zera' są kontrowersyjny - była tu o tym dyskusja; stąd
    pomysł z anulowaniem, bo usługa nie doszła do skutku i należności nie
    zostały opłacone).

    Ale może masz bardziej skomplikowaną sytuację?

    SIM