eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkileasing operacyjny - jak liczyc koszty uzyskania przychodow › Re: leasing operacyjny - jak liczyc koszty uzyskania przychodow
  • Data: 2007-01-25 11:29:46
    Temat: Re: leasing operacyjny - jak liczyc koszty uzyskania przychodow
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> napisał w wiadomości
    news:ep9roc$anr$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale czy taki sposob odliczania wynika z jakis konkretnych przepisow?
    > Czy
    > duzym bledem jest odliczanie 100% VAT i zaprzestanie odliczen w
    > momencie
    > odliczenia 6tys lub 60% ?

    Nie wiem jakiego kalibru jest to błąd, na pewno jest to niezgodne z
    ustawą (z dnia 11 marca 2004 r.o podatku od towarów i usług), której
    przepis mówi:

    Art. 86. ust. 7:
    "7. W przypadku usługobiorców użytkujących samochody osobowe oraz inne
    pojazdy
    samochodowe, o których mowa w ust. 3, na podstawie umowy najmu,
    dzierżawy, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze, kwotę
    podatku
    naliczonego stanowi 60% kwoty podatku naliczonego od czynszu (raty) lub
    innych
    płatności wynikających z zawartej umowy, udokumentowanych fakturą.
    Suma kwot w całym okresie użytkowania samochodów i pojazdów, o których
    mowa w zdaniu pierwszym, dotycząca jednego samochodu lub pojazdu, nie
    może
    jednak przekroczyć kwoty 6 000 zł."

    --
    Rafał - Tarnów