    From: Przemek <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kupno, sprzedaz a podatek vat
    Date: Fri, 8 Jan 2010 10:07:01 -0800 (PST)

    > Dla "osobowych" (w uproszczeniu, żeby nie rozwlec) minister ustalił
    >zwolnienie. Może to skutkować (przy >15 000 zł wartości) koniecznością
    >korekty VAT odliczonego przy sprzedaży.
    Jak to rozumiec? Czy to znaczy, ze jezeli w momencie sprzedazy auta
    jego wartosc miescilaby sie w 15 kolach zadnej korekty VATu robic nie
    trzeba?

    > To ja poproszę o podstawę prawną, bo wydawało mi się, że z ustawy
    >wynika *roczny* "licznik" korekty, znaczy za każdy zaczęty (a może
    >zakończony?) rok 1/5 (20%) VAT, ale dawno nie czytałem :)
    No to co mowisz podwaza to w co uwierzylem.. uwierzylem, ze skoro moj
    samochod po 2.5roku mozna przyjac (majac skale 5 lat) w polowie
    "swojej wartosci" (ze ST) sluzyl mi sprzedazy opodatkowanej a w
    polowie sprzedazy zwolnionej (ta jednorazowa akcja typu 'sprzedajemy
    auto") - wiec polowe vatu tryeba oddac
    Ale jak piszesz do ustalenia jaki % VATu moge a jaki nie odliczyc
    sluzy stosunek sprzedazy rocznej vaotej do lacznej!!!
    Rodzi sie wiec kolejne pytanie:
    Sprzedaje auto za te 15 kola.. przychodu ze sprzedazy "vatowej" mialem
    w roku np 400tys PLN
    Sosunek VATowej /(vat +nievat) wychodzi jakies 0,96... to co ja mam
    pozniej w calym roku vat z kazdej faktury przez to przemnazac czy
    zabawa to dotyczy tylko zakupow zwiazanych ze sprzedaza vat i nievat??
    (rozpoczynam DG.. dla mnie to nowe..)
    Pozdrawiam,
    Przemek