  • Data: 2006-01-10 09:57:46
    Temat: Re: kupno i sprzedaż nowych towarów poprzez internet
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 Jan 2006, jas wrote:

    > Witam Pana!

    wKF: na newsach przyjęta jest forma "ty"...!

    > Kupuję 20szt. jakiegoś sprzętu agd po cenie promocyjnej - biorę fakturę i co
    > dalej kiedy chcę ten towar sprzedać np poprzez internet na serwisie aukcyjnym
    > po cenie wyższej. Znajduje się kupiec - osoba fizyczna i co dalej mogę wystawić
    > fakturę Vat tej osobie - jestem na PKPiR + VAT zasady ogólne z moją pieczątką?
    > Transport drogowy? No to trochę nie pasuje do sprzedaży towaru skoro będzie to
    > np. maszynka do golenia.

    Primo - pieczątki może nie być (przepisy o f-rach czytałeś ? - komentarze
    i objaśnienia przeczytaj zawsze PO przeczytaniu PRZEPISU!)
    Nazwa nie pasuje ? - cóż poradzić :)
    Na f-rze i tak musi być "właściwa" nazwa sprzedawcy, ta zarejestrowana
    w EDG UM/UG; rozważyć można jeszcze posługiwanie się marką, czyli czymś
    co nie jest firmą (nazwą działałności) - ale na dokumentach i tak trzeba
    wpisywać firmę.

    > Czy ja podbijam pieczątkę na książeczce gwarancyjnej?

    IMVHO to zależy od umowy gwarancyjnej!
    Najczęsciej tak jest - że sprzedawca potwierdza sprzedaż na gwarancji.
    Polecałbym ostrożność żeby podbijać "z góry" - przy sprzedaży
    wysyłkowej kupujący ma bezwzględne prawo zwrotu w ciągu 10 dni (po
    prawdzie na allegro może tak zarobić negatywa, ale prawo ma).

    > czy robi to sklep od którego kupuję większą ilość towaru?

    Tego my nie wiemy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)