  • Data: 2008-11-21 07:55:00
    Temat: Re: księgowanie vatowe znaczków pocztowych
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotrek pisze:

    > Ja oczywiście wiem, że to podatki i sensu dopatrywać się nie należy, ale

    Wbrew pozorom sens skarbowy mają wszystkie przepisy podatkowe.
    Bo tylko takiemu celowi służą - ściąganiu podatków i zbieraniu
    informacji żeby móc kontrolować czy ściągnięto wszystkie podatki jakie
    się dało.
    To że coś wydaje się zbędne, niesprawiedliwe, uciążliwe nie znaczy że
    jest bez sensu.
    Odpowiednie daj rzeczy słowom, kolego.

    > czy ktokolwiek ma pomysł w jakim celu zostało wprowadzone takie
    > rozgraniczenie?

    Przy zakupie środków trwałych podatnik ma prawo do zwrotu nadwyżki VAT w
    ciągu 60 dni bez żadnych dodatkowych warunków.
    Dlatego na deklaracji jest osobna rubryka żeby było widać ile VAT z
    nadwyżki przypada na zakup środków trwałych. I dlatego tez zakupy takie
    trzeba wyróżnić w ewidencji.
    Jeżeli nie ma nadwyżki z której można by żądać zwrotu doliczenie zakupu
    środków trwałych do pozostałych zakupów nie rodzi żadnych konsekwencji.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813