eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiksięgowanie kosztów po kilku miesiącachRe: księgowanie kosztów po kilku miesiącach
  • Data: 2015-01-21 14:08:02
    Temat: Re: księgowanie kosztów po kilku miesiącach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 20 Jan 2015, cyklista wrote:

    > Witam!
    > Mam pytanie odnośnie podatku dochodowego (nie jestem VAT-owcem)
    >
    > Czy faktury kosztowe z miesiąca września mogę normalnie zaksięgować
    > w grudniu, czy muszę skorygować rozliczenie za wrzesień?

    Stały punkt programu z "komentarzami Maddy" :)
    Podatek liczy się ROCZNIE.
    Z tego powodu ograniczenia na moment zaliczenia w koszty nie ma.

    NATOMIAST przepisy szczegółowe przewidują obowiązki co do zaliczania
    NIEKTÓRYCH kosztów terminowo - m.in. wynagrodzeń, "materiałów
    podstawowych" (tudzież handlowych) i pewnie coś jeszcze się
    znajdzie.
    Do takiego przypadku włącznie, że należy wpisać do KPiR *fakt*,
    nawet jeśli kwoty nie są znane (np. przy dostawie towarów),
    uzupełniając wpis lub dokonując późniejszego wpisu (bez korekty!)
    uzupełniającego, w kolejnym okresie.

    Jeśli TAKI koszt nie zostanie wpisany we właściwym okresie, to
    skutek może być pośredni - księga lub książka przychodów i rozchodów
    może zostać uznana za nierzetelną.
    A to może mieć "ciężkie" skutki.

    Nie da się więc odpowiedzieć na Twoje pytanie, bo nie podałeś
    o JAKI koszt chodzi.
    Dla "zwykłych" kosztow nie ma problemu.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1