eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiksięgi handlowe - kiedy koszty (lamerskie) ? › Re: księgi handlowe - kiedy koszty (lamerskie) ?
  • Data: 2002-10-12 19:52:42
    Temat: Re: księgi handlowe - kiedy koszty (lamerskie) ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik Sebastian D-D napisał:
    >>Witam
    >>
    >>przepraszam za bardzo lamerskie pytanie,
    >>ale trochę się zamotałem....
    >>
    >>kiedy w _księgach_handlowych_ wliczać w koszty
    >>stałe wydatki (np czynsze, prąd, płace itd...)
    >>w sytuacji, gdy przez kilka miesięcy nie ma przychodu
    >>(bo np realizowany jest dłuższy projekt) - w miesiącach,
    >>gdy są ponoszone, czy zbiorczo za te kilka m-cy,
    >>gdy pojawi się przychód
    >>
    >>
    >
    > Hmm - zasadniczo jedno z drugim ma niewiele wspolnego. O ile pamietam, to
    > wydatki podlegaja zaliczeniu w ciezar kosztow, nawet gdy jeszcze nie zostaly
    > faktycznie zaplacone - co jest korzystne dla podatnika, w przeciwienstwie do
    > analogicznej sytuacji odnosnie przychodow, ktore generuja podatek
    > (PIT,CIT)nawet, jesli kwota jeszcze nie wplynela.
    Czy przeczytac pytanie jest tak trudno??
    Pytanie było kiedy - jeżeli nie było przychodu, a nie kiedy - jeżeli
    nie zostały zapłacone. Jak ktos prowadzi księgi handlowe to nie ma
    dylematu kasa-memoriał. To chyba zrozumiałe dla każdego, kto ma chociaż
    tycie pojęcie o pełnej księgowości.
    Tyle w temacie jeżdżenia po Sebastianie

    A co do meritum pytania:
    W księgach handlowych koszty zalicza sie do okresu którego dotyczą.
    Okreslenie to nie jest jednoznaczne.
    W przypadku usług i handlu nie ma generalnie problemu - skoro zużyliśmy
    prąd w lipcu to jest to koszt lipca, a nie wrzesnia, kiedy w końcu
    usługę czy towar sprzedamy.
    Także płace należne za wrzesień (za pracę wykonywaną we wrześniu)
    zalicza sie do kosztów września.
    To samo z czynszem, telefonem itp.

    W przypadku produkcji, kiedy część z tych kosztów wchodzi w skład
    technicznego kosztu wytworzenia wyrobu (np. wynagrodzenia pracowników
    produkcyjnych), przyporządkowanie ich do właściwego okresu - okresu
    sprzedaży wyrobu, dokonuje sie niejako "automatem" za pomocą zmiany
    stanu produktów.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 12.10.02 20:23 ktp

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1