  • From: "Kiciek" <m...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: księgi handlowe
    Date: Fri, 15 Feb 2002 20:50:41 +0100

    Użytkownik "Cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:a4jl8f$1bq$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
    > niezapłaconych rachunków i zestawienie aktywów i passywów, to prawie mnie
    > wyśmiał. Kiedy pewnego razu zapytałem go, czy jakiś rachunek jest
    zapłacony,
    > to powiedział mi, że nie wie, bo musiałby przewertować wyciągi.
    > Powiedzcie mi, czy naprawdę szukam kwadratowych jaj?
    >
    > Z innej beczki:
    >
    > szukam jakiegoś prostego i niedrogiego programu, który posiadałby
    > następujące funkcje:
    >
    > -książke przychodów i rozchodów
    > -automatyczne wyliczanie PITu-5 na podstawie KPR

    Co do rachunku zysku i strat za kazdy miesiac to przesada. Natomiast jezeli
    chodzi o dziennik i inne wszytkie wydruki zwiazane z praca wykonana przez
    biuro to musza je udostepnic gdyz za to placisz.

    Jezeli chodzi o zestawienie zaplaconych faktur. To owszem, jezeli masz
    podpisana umowe o obsluge biurowa powinni cie poinformowac co jest
    zaplacone, co nie, robic przelew do wskazanych faktur, robic raport kasowy,
    wystawiac dokumenty KW/KP (wszystko w zaleznosci od umowy). Zawsze mozesz
    zyczyc sobie - zestawienia obrotow i sald, ksiegi handlowej, dziennika,
    rejestrow VAT. Jezleli prowadzona jest analityka to ze skroconego
    zestawienia obrotow i sald mozesz odczytac komu ile zalegasz. Jezli masz z
    tym problem to ksiegowy powinien ci to podac. Biuro powinno ci rowniez
    poradzic w sprawach zwiazanych z podatkiem , ZUS, wyjasnic co oznaczaja
    salda na poszczegolnych kontach, jezlei maja upowaznienie reprezentowac cie
    przed organami US i ZUS.

    Nie wiem jakie biuro zajmuje sie twoja obsluga ale stwierdzenie typu
    "Dopiero po kilku monitach zaczął
    robić wydruki dziennika na koniec miesiąca i dziwił się, po co mi to
    potrzebne, skoro i tak nie bardzo się na tym znam": jest nie na miejscu i
    zle swiadczy o biurze. Nie wyobrazam sobie jak biuro moze nie wydac
    klientowi kompletu wydrukow (wymienionych powyzej) nawet jezeli klient o nie
    nie prosi. Wyjatek - klient prosi tylko o konkretny wydruk, gdyz reszta mu
    jest nie potrzebna. Coz, reasumujac dodam jedynie ze "Klient nasz Pan", ale
    tak jak piszesz wszystko zalez od umowy podpisanej z biurem. Zajrzyj tam i
    zobacz co lezy w obowiazkach biura.

    Co do programow to nie wiem