    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kratki i Lisaki
    Date: Mon, 12 Jan 2009 16:26:01 +0100

    Dnia 12-01-2009 o 14:51:06 Andrzej Kłos <a...@w...pl> napisał(a):

    > Czy werdykt ETS automagicznie przekłada się na prawo wewnętrzne?

    ZTCW tylko w ten sposób, że sądy administracyjne mogą go uwzględniać
    w swoich rozważaniach ( US-y i IS-y na pewno nie będą, dopiero
    w sądach jest szansa na wygranie).

    > Czy MinFin musi coś "zarządzić"?

    Mógłby wydać tzw. interpretację ogólną, nie wiem czy to zrobił czy nie,
    wiem że zaraz po tym wyroku powiedział że "podatnicy powinni się
    zastanwoić czy korygowac deklaracje, bo korekta VAT pociągnie za sobą koretkę PIT".
    Oczywiście każdy kto umie liczyć na poziomie z 3 klasy podstawówki
    się zorientuje że PIT to raptem 1/5 VAT, więc chodziło raczej o efekt psychologiczny.
    Wniosek: będzie łapanka, tak jak przy akcyzie od aut.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek