    From: "pisarz" <q...@q...co>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kratka-VAT
    Date: Thu, 22 Apr 2004 14:27:07 +0200
    <c5jt2s$oq9$1@news.onet.pl> <c5s386$m25$1@korweta.task.gda.pl>
    <c5s41r$e7l$1@atlantis.news.tpi.pl> <c5s6rs$f5k$1@korweta.task.gda.pl>
    <c5tt33$bod$1@atlantis.news.tpi.pl> <c5ufuq$26$1@korweta.task.gda.pl>
    <c5uj4h$b1s$1@nemesis.news.tpi.pl> <c5un1t$83o$1@korweta.task.gda.pl>
    <c5uu46$lqm$1@nemesis.news.tpi.pl> <c63km6$ic3$1@korweta.task.gda.pl>
    <c63oc4$epl$1@nemesis.news.tpi.pl> <c65ht4$rms$11@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <c664qm$a0u$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <P...@a...portezjan.zabrze.pl>
    <c67kge$dl$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <P...@a...portezjan.zabrze.pl>

    > Marudzisz.
    Sorry. Ostatnio kociokwik.

    Sorry za nie precyzyjne wysłowienie się. Dla mnie ludzie w temacie to fachowcy którzy
    z tego żyją, a ludzie "w temacie" to wiedzą, że dzwoni tylko nie wiedzą gdzie.

    > Hm... to ja nie jestem od paragrafów.
    j.w.

    > Natomiast jakoś nie przemawia do mnie "znajomość tematu
    > z trzeciej ręki", wybacz. Po tym co czasami GP wypisywała
    > oraz USy i księgowi twierdzili warto czasami SAMEMU obejrzeć
    > co jest w przepisach.
    Oczywiście, że masz rację. Dlatego wskazałem gdzie szukać, a Ty sobie poszukaj,
    zapoznaj się i czyń.
    Osobiście przed pisaniem programu zawsze rozmawiam z przyszłym użytkownikiem, jeśli
    temat jest mi obcy to jego zadaniem jest przekazać problem z poparciem przepisów.
    ZAWSZE czytam przepisy, ale interesuje mnie meritum sprawy w ogóle, a nie czego
    dotyczy poszczególny paragraf.
    Co do GP to znam mnóstwo ludzi, którzy zrezygnowali ze względu na liczbę wpadek.

    > Oczywiście. I nie wątpliwości a pewność.
    > Trzeba ZAPRZESTAĆ DZIAŁALNOŚCI danego rodzaju. Jako mniemam
    > z wszelakimi zewnętrznymi i formalnymi objawami tegoż.
    Nie ma działalności nie kosztów, to wg mnie oczywiste.

    > A nie *tylko* "przestać używać" *danego* *konkretnego* ST jak byłeś
    > łaskaw napisać.
    Nie używasz środka - nie amortyzujesz. Też to jest napisane.

    > Przykład ?
    > Niech będzie.
    > Firma transportowa, jedna ciężarówka. Ciężarówka się psuje
    > i stoi dwa miesiące "na warsztacie". Właściciel DG na ten
    > czas wynajmuje ciężarówkę od kogo innego.
    > ST (zepsuta ciężarówka) *zdecydowanie* używana nie jest (chyba że
    > masz inną definicję "używania" - pytam (po dobroci ;)) czy należy
    > za nią naliczyć amortyzację czy nie ?
    Wg mnie tak, bo masz zamiar dalej z niej korzystać. Amortyzacji nie naliczamy po
    świadomej rezygnacji z użytkowanie, niezależnie od przyczyn.

    > ...tak żeby można było objąć CAŁĄ amortyzację. Czyli tak, aby *można było*
    > policzyć amortyzację za okres kiedy działalność NIE JEST prowadzona.
    > Aby *pomimo* *faktycznego* nieprowadzenia działalności móc wliczyć
    > w koszty roczną amortyzację.
    Jeśli używam st cały rok, amortyzacja roczna np 120 to co miesiąc wpisuję 10, ale
    jeśli st jest używany sezonowo (np. cukrownie najczęściej pracują X-XII - dotyczy
    części produkcyjnej) to rozliczają 3 m-ce po 40. Jeśli wcześniej wyraziłem się
    nieprecyzyjnie to przepraszam.

    > Natomiast przepis *zabraniający* naliczania amortyzacji (a nie da
    > się inaczej rozumieć twojego postu) dotyczy *tylko* zaprzestania
    > "rodzaju działalności w której wykorzystywany jest dany ST".
    > Zaprzestania na dobre.
    Wg mnie nie. Jeśli przestaniesz używać maszyny do szycia bo jest np. przestarzała
    technologicznie, a szwalnia dalej pracuje to i tak nie możesz naliczać amortyzacji,
    bo to wynika z PD: ten koszt nie jest w celu uzyskania przychodu (bo maszyna ne
    pracuje, nie masz z niej przychodu)

    > A właśnie. Ciekawym bardzo co ci napisze :)
    Nic. Pewnie u niej ten problem nie występuje, więc nie wie. Jak wystąpi to 20x
    przeczyta, wykona 200 telefonów do znajomych, US i gdzieś jeszcze. Żonka kiedyś
    podejrzewała mnie o szowinizm, teraz jak ma kontakt z kobietami to przyznaje mi
    rację. Z góry przepraszam, każde uogólnienie krzywdzi.

    Pozdrawiam
    Darek

    P.S. Przepraszam za format, to wyjątkowo.