  • Data: 2006-04-18 07:23:51
    Temat: Re: koszty uzysk przychodu - zle rozliczone
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "agnieszka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:e221de$f4$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Firma, w ktorej bylam zatrudniona w tamtym roku dokladnie od 15 czerwca
    > nie dosc ze policzyla mi normalne koszty wyszlo im w sumie 613,50
    > (zameldowana jestem w innej miejscowosci) to policzyla mi
    > najprawdopodobniej za 6 m-cy

    jesli pracaowalas od czerwca do grudnia to masz koszty uzysk. przychodu za 7
    a nie 6 miesiecy (pelne 7 miesiecy). nie ma znaczenia, ze przepracowalas
    tylko 1/2 czerwca.

    > Jak to sie ma do przepracowanego pół miesiaca? Nie jest to rozliczane
    > wowczas jako polowa?

    nie. liczy sie kup za caly czerwiec. ustawa nie przewiduje dzielenia tych
    kosztow na czesci, nawet jesli pracowalas 1/2 czy 1/4 miesiaca.

    > Nie wiem co mam teraz z tym pitem zrobic, czy rozliczac sie tak jak jest,
    > zwiekszyc i wpisac w pita poprawnie (co wtedy z przychodem) czy zwrocic
    > sie do pracowawcy o korekte.

    kup mozesz sama w pit rocznym skorygowac. kup uwzglednic za 7 miesiecy i
    podwyzszone w zw. z zamieszkiwaniem poza miejscowoscia, w kt. pracujesz. nie
    musisz prosic w firmie o skorygowanie pit11

    > Teraz dowiaduje sie jeszcze, ze jesli chce miec odliczane podwyzszone
    > koszty uzysk przychodu to powinnam zlozyc oswiadczenie, to chyba jednak
    > trzeba byc specjalista w kazdej dziedzinie :( inaczej sie nie da

    dobrze by bylo w firmie zlozyc oficjalne pismo za potw. odbioru, ze
    zamieszkujesz poza miejscowoscia, w kt. pracujesz i w zw. z tym prosisz o
    naliczanie podwyzszonych kup od dnia dostarczenia tego pisma.

    K.