  • Data: 2006-04-18 09:23:44
    Temat: Re: koszty uzysk przychodu - zle rozliczone
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    agnieszka wrote:

    > no to teraz juz nie wiem jak to jest
    > rozamwaialam z ksiegowa z firmy i stwierdzila ze wszystko jest w
    > porzadku rozliczone, pensje sa od 10 do 10 i tak mam policzone za 6
    > m-cy w ubieglym roku, a pensja za grudzien na ten przechodzi, i
    > pomimo, ze w tym roku przepracowalam tylko 1 m-c mam policzone jak za
    > dwa (tzn. tyle ile faktycznie mi zostalo wyplacone)

    Bo pod tym względem jest dobrze rozliczone. Firma ma ci policzyć koszty
    za 6 miesięcy bo tyle było wypłat, ty masz policzyć za 7 bo tyle
    pracowałaś.
    Jeśli np zwolnisz się z dniem 31.12.2006 a wypłata będzie 10.01.2007 to
    firma da ci PIT za 2007 z kosztami za jeden miesiąc, a ty nie będziesz
    mogła tego kosztu uwzględnić bo w 2007 już nie będziesz pracować.
    Ostatnio w prasie (Rzeczpospolita, Gazeta Podatkowa) pojawiały się
    artykuły wykazujące, że taki sposób rozliczania jest niezbyt zgodny z
    ustawą. Ale nadal jest to powszechna praktyka akceptowana/zalecana
    przez wszystkie urzędy skarbowe.