eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikoszty bankowe w dg jeszcze raz - data › Re: koszty bankowe w dg jeszcze raz - data
  • Data: 2002-12-12 08:19:13
    Temat: Re: koszty bankowe w dg jeszcze raz - data
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Matta" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:at8bcr$2pu$1@serwus.bnet.pl...
    "...jesli wyciag bedacy dokumentem opisujacym koszty i odsetki wydany zostal
    z data miesiaca nastepnego?
    Mateusz

    I w czym problem ? Moim zdaniem od wyciągu odpinasz dowód obciążenia
    rachunku, odnotowujesz jego wpływ z rzeczywistą datą i z tą datą księgujesz
    jako koszt i papierek wpinasz do segregatora. Dla wygody odnotowujesz na
    wyciągu gdzie jest dowód obciążenia rachunku, a na dowodzie - numer wyciągu
    (ew. dojdziesz po dacie). Jedynie pamiętać należy, że kosztów dotyczących
    danego roku nie można w ten sposób "przerzucić" na rok następny i w związku
    z tym w grudniu nie należy natychmiast "zamykać" roku, a odczekać, aż
    "spłyną" wszystkie dotyczące tegoż roku dokumenty kosztowe. Rekapitulując :
    w ramach roku podatkowego możesz "przerzucać" odnotowując stosowną datę
    wpływu dokumentu. Między latami podatkowymi - już nie ( są pewne wyjątki,
    ale zasada jest taka, jak wyżej). Pamiętaj też o zasadzie konsekwencji
    memoriał - kasa. Wyjątek - koniec roku podatkowego.
    Pozdrawiam. A.Rządkowski.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1