    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty a srodek trwaly < 3500 - oraz ulepszenie
    Date: Thu, 23 Dec 2004 00:42:17 +0100

    On Wed, 22 Dec 2004, panorek wrote:
    [...]
    >+ > 1. Wyposażenie podlega remanentowi likwidacyjnemu i podatkowi
    >+ > "specjalnemu" (10% razy wartość *nabycia* razy współczynnik
    >+ > udziału dochodu w przychodzie)
    >+ > 2. ST nie podlega ww.
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    >+ podsumowujac, lepiej zrobic z kompa srodek trwaly,

    IMHO - zdecydowanie. O to nie ze względu na KUP a "problem ulepszeniowy",
    bo nigdy nie wiadomo co człowiekowi strzeli do głowy za pół roku (jak
    jakaś "kasa" spłynie :))

    >+ bo podatki podczas likwidacji za ST i EW sa takie same,

    ...jakeś waść do tego doszedł ??
    Skąd podatek (dochodowy) od ST w momencie likwidacji ???

    >+ a do tego przy EW dodatkowy *podatek*
    >+ czy dobrze sobie to tlumacze? ;)

    Zamieniłeś miejscami ;)
    1. Przy *zakończeniu DG* jest różnica: od wyposażenia płaci się
    dochodowy, od ST nie
    2. Przy ew. *sprzedaży* tychże *po* zakończeniu DG nie ma różnicy
    3. z VATem nie ma różnicy

    [...]
    >+ a co w przypadku
    >+ a) ST rozbudowywany o mniej niz 3500?

    ...zwyczajnie.
    W koszt - a jeśli "rozbudowa" jest zakupem "materialnego składnika" :)
    (nie jest to zapłata za USŁUGĘ ani za wartości NIEMATERIALNE lub
    PRAWNE) to również do ewidencji wyposażenia.
    EW wbrew pozorom (sam kiedyś tak "naturalnie" myślałem :)) nie służy
    do wpisywania (tylko) *samodzielnych* składników majątku...

    >+ > ...nie zapominając o ew. wpisywaniu ich do EW tudzież o istnieniu
    >+ > *optymistyczniejszych* :) interpretacji limitu 3500 zł...
    >+
    >+ masz na mysli wielkorotna rozbudowe ST, jednorazowo nie przekraczajaca 3500?

    ...pod warunkiem że są to *wyłącznie* nabycia "części lub peryferiów"
    (patrz ustawa). Dla innych składników (np. usług) niewątpliwie jest
    jeden "całkowity roczny" limit 3500 zł.
    Tak że na pewno nie "rozbudowa tak w ogóle" :) - ale dla rzeczonych
    "częsci" literalnie optymistycznie ;) tak wychodziłoby.
    Zeznaję że swojego czasu wyciągnałęm z Bogusława wszystkie "za" :)
    przez stawianie oporu (jest w archiwach googla).

    >+ > >+ nie mogo jednorazowo przekraczac 300
    >+ >
    >+ > ...skąd masz te wiadomości ??
    [...]
    >+ znajomy ksiegowy tak podpowiada,
    >+ nie wiem czy to wiedza z nowej ustawy, czy inna :(

    ...poproś go o numer artykułu/paragrafu/ustępu/punktu... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)