eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikoszt uzyskania przychodu - kilka dni w miesiacuRe: koszt uzyskania przychodu - kilka dni w miesiacu
  • Data: 2005-03-02 17:53:29
    Temat: Re: koszt uzyskania przychodu - kilka dni w miesiacu
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:cvtfce$2uqt$1@news2.ipartners.pl...
    > Pewnego słonecznego/deszczowego dnia GrzeBrze <g...@w...pl>
    > wystukał[a]:
    >> w nowej firmie podjalem prace z dniem 23-08-2004 (pomiedzy
    >> 01-08-2004 a 22-08-2004 nie pracowalem),
    >> w rozliczeniu PIT11 jakie otrzymalem koszty uzyskania przychodu
    >> podano w wysokosci 409zl (4x102,25zl),
    >> czy mozna jakos uwzglednic te kilka dni z miesiaca sierpnia?
    >> jezeli tak, to jak nalezy to wyliczyc - proporcjonalnie do ilosci dni
    >> przepracowanych w danym miesiacu?
    >> mozna prosic jakie przepisy to reguluja, paragraf ,art ... ?
    >
    > Za sierpnień należą ci się koszty. A że się ich nie dzieli
    > proporcjonalnie, więc choćbyś przepracował 1 dzień to możesz śmiało
    > odliczyc 102.25 za ten miesiąc.
    =====================
    Jeśli wynagrodzenie za te kilka dni sierpnia wypłacono razem z
    wynagrodzeniem za wrzesień, lub jeśli generalnie wynagrodzenie za dany
    miesiąc wypłacane jest w następnym miesiącu, to pit-11 jest oczywiście
    prawidłowo wypełniony. Inna sprawa czy w rozliczeniu rocznym można ująć
    koszty za ten jeden miesiąc. W updf jest zapisane, że są to koszty
    przysługujące w związku z pozostawaniem w stosunku pracy. Należałoby więc
    przyjąć, że koszty przysługują za każdy miesiąc w którym podatnik pozostaje
    w stosunku pracy, z drugiej strony koszty te służą ustaleniu dochodu i dalej
    zaliczki na podatek i potrącane są w miesiącu w którym dokonuje się wypłaty
    czyli w miesiacu za który ustalana jest zaliczka na podatek, jeśli więc
    wypłata została postawiona do dyspozycji pracownika 4 razy to i koszty
    wynoszą 4x102.25. Jeśli pracownik pobiera wynagrodzenie przez 6 miesięcy a
    przez drugie 6 miesięcy choruje (zasiłek płaci ZUS), to jakie koszty przyjąć
    w rozliczeniu rocznym? wg mnie 6x102.25, ale nie mam pewności.
    Atomek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1