  • Data: 2005-03-02 21:29:45
    Temat: Re: koszt uzyskania przychodu - kilka dni w miesiacu
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Atomek wrote:
    > Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

    > =====================
    > Jeśli wynagrodzenie za te kilka dni sierpnia wypłacono razem z
    > wynagrodzeniem za wrzesień, lub jeśli generalnie wynagrodzenie za dany
    > miesiąc wypłacane jest w następnym miesiącu, to pit-11 jest oczywiście
    > prawidłowo wypełniony. Inna sprawa czy w rozliczeniu rocznym można ująć
    > koszty za ten jeden miesiąc. W updf jest zapisane, że są to koszty
    > przysługujące w związku z pozostawaniem w stosunku pracy. Należałoby więc
> [...]
    Jeżeli wypłaty były tylko 4 w roku, to pracodawca może uwzględnić tylko
    4 x KUP i taka kwota znajdzie się na pit-11/8b

    z drugiej strony jeżeli umowa o pracę trwała cały rok to pracownik ma
    prawo uwzględnić w pit-37 12 x KUP.

    jeżeli pracownik przez 6 miesiecy choruje, to znaczy, że nie
    przepracował ani dnia w danym miesiącu wówczas nie ma prawa uwzględniać
    KUP na PIT-37 za te miesiące, bo nie przepracował ani jednego dnia.