  • Data: 2006-07-10 14:19:35
    Temat: Re: koszt uzyskania przychodu
    Od: "nie biegly" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    w koszt uzyskania przychodu z wynajmu domu ?

    > Zasada powiązania kosztu z przychodem powinna mieć zasadnicze zastosowanie.
    >
    > Zawsze zanim zaksięgujesz koszt (uznasz coś za koszt) zadaj sobie dwa
    > pytania
    >
    > 1. Czy to służy osiągnięciu przychodu.
    > 2. Czy to służy zmniejszeniu straty/kosztów
    >
    > Jeżeli na jakiekolwiek z nich odpowiedź jest twierdząca, to śmiało
    > możesz wydatek uznać za koszt.

    bardzo rozsadbie i przekonywujaco

    ale w konkrtnym przypdaku.
    zrobienie wyceny domu nie jest konieczne dla uzyskania przychodu - czy ja
    zrobie czy nie mam ten sam czynsz.

    zrobienie wyceny wymaga ustawa jesli chce sie dom amortyzowac.
    amortyzacja jest kosztem , tzn zrobienie wyceny sluzy wyliczeniu kosztow ,
    nie ma wplywu na ich wysokosc.
    amortyzacja jest kosztem , pozwala jednak na obnizenuie podatku od
    przychodow , a podatki tez sa kosztem.

    czyli zrobienie wyceny ma na celu okreslenie kosztow ( gdybym tej wyceny nie
    zrobil nie moglbym liczyc amortyzacji a wien nie byloby formalönie kosztu), z
    drugiej strony amortyzacja w konsekwencji powoduje obnizenie kosztu ( podatek)

    i co o tym sadzic , mozna koszt wyceny wliczyc w koszty wlasne czy tez nie ? -
    osoba nie prowadzaca dzialalnosci gosp.