    From: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: korekta zakupu
    Date: Thu, 23 Oct 2003 10:23:16 +0200

    Iwona Z wrote:

> [...]
    > Jestem vatowcem, KPiR, metoda memoriałowa
    > 1) po raz pierwszy dostałam korektę do zakupu i mam następujący
    > problem: korekta wystawiona jest z datą 8.10.2003r., otrzymałam ją
    > 15.10.2003r. dotyczy zakupów dokonanych we wrześniu, czy w deklaracji
    > vat 7 powinnam ją
    > już ująć za wrzesień czy za październik i co jeśli za październik nie
    > robiłam żadnych zakupów - mam robić korektę vat 7 za wrzesień? Juz
    > całkiem zgłupiałam. I identyczne pytanie do wezwania do zapłaty, czy
    > traktować to jak korektę? Błagam o pomoc. Z jaką datą to księgować?

    Korekta: VAT odliczamy lub doliczamy w miesiącu otrzymania korekty.
    Korekty września nie robimy, bo i po co.
    A niby dlaczego wezwanie do zapłaty trzeba wogle księgować??? To nie
    jest żaden dokument. Jeśli go dostałaś to jest to pewnie jakaś
    należność na którą masz fakturę

    > 2) drugie moje pytanie: dostałam fakturę na zakup wystawioną z datą
    > 30.09. otrzymałam ją 15.10, rozumiem, że vat mam odliczyć we
    > wrześniu(chyba?) z jaką datą ją zaksięgować w KPiR i w rejestrze Vat
    > zakupu?

    Formalnie i legalnie to VAT odliczasz w październiku. Ale..... jeśli
    wiesz, że nikt ci nie udowodni, że nie dostałaś faktury we wrześniu
    to ........ Tylko uwaga kontrola potrafi sprawdzać nawet na poczcie.