  • Data: 2003-10-23 09:21:30
    Temat: Re: korekta zakupu
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Iwona Z wrote:

    > no właśnie mam fakturę, ale na kwotę za całość dostarczonego mi
    > towaru, faktura jest płatna na wezwanie i teraz dostałam to wezwanie w
    > którym jest pomniejszenie kwoty należnej do kwoty za sprzedany towar.
    > To wygląda tak samo jak korektra faktury jest ilość towaru dostarczona
    > potem zminusowana do ilości sprzedaży.

    Rozumiem, że na tym wezwaniu nie ma słów "FAKTURA VAT - KOREKTA".
    Fakturę oryginalną trzeba było zaksięgować w momencie otrzymania na
    całą kwotę. W tej chwili zapłać tyle ile żądają, nic nie księguj i
    czekaj aż ci przyślą fakturę korygującą. Jeśli zastąpiło zmniejszenie
    ilości towaru, to dostarczenie ci tej faktury leży w interesie twojego
    kontrahenta a nie twoim, więc nie musisz go specjalnie poganiać.