  • 1. Data: 2003-10-23 05:11:17
    Temat: korekta zakupu
    Od: "Iwona Z" <i...@w...pl>

    Witam i proszę o pomoc, z góry przepraszam za laickie pytania.
    Jestem vatowcem, KPiR, metoda memoriałowa
    1) po raz pierwszy dostałam korektę do zakupu i mam następujący problem:
    korekta wystawiona jest z datą 8.10.2003r., otrzymałam ją 15.10.2003r.
    dotyczy zakupów dokonanych we wrześniu, czy w deklaracji vat 7 powinnam ją
    już ująć za wrzesień czy za październik i co jeśli za październik nie
    robiłam żadnych zakupów - mam robić korektę vat 7 za wrzesień? Juz całkiem
    zgłupiałam. I identyczne pytanie do wezwania do zapłaty, czy traktować to
    jak korektę? Błagam o pomoc. Z jaką datą to księgować?
    2) drugie moje pytanie: dostałam fakturę na zakup wystawioną z datą 30.09.
    otrzymałam ją 15.10, rozumiem, że vat mam odliczyć we wrześniu(chyba?) z
    jaką datą ją zaksięgować w KPiR i w rejestrze Vat zakupu?

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

  • 2. Data: 2003-10-23 08:17:43
    Temat: Re: korekta zakupu
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

    Iwona Z <i...@w...pl> popełnił w
    news:bn7o5h$4ql$1@atlantis.news.tpi.pl co nastepuje
    Witam

> [...]
    > całkiem zgłupiałam. I identyczne pytanie do wezwania do zapłaty, czy
    > traktować to jak korektę? Błagam o pomoc. Z jaką datą to księgować?

    Nie wiem czy korekta dotyczy zmniejszenia czy zwiekszenia podatku naliczonego.
    I tak jeśli korekta obniża podatek naliczony, wtedy OBOWIAZANA jestes do zmniejszenia
    kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za miesiac, w którym te fakture otrzymalas
    (tutaj październik). Nie stosuje sie tego w przypadku gdy nie rozliczylas podatku
    określonego w fakturze której ta korekta dotyczyła.
    Jesli w wyniku korekty wysokość podatku naliczonego ulegnie zwiekszeniu wtedy
    UPRAWNIONA (mozesz nie musisz) jestes do podwyzszenia podatku naliczonego za miesiac
    w ktorym otrzymalas korekte.

    drugiej czesci pytania nie bardzo rozumiem.

> [...]
    > 30.09. otrzymałam ją 15.10, rozumiem, że vat mam odliczyć we
    > wrześniu(chyba?) z jaką datą ją zaksięgować w KPiR i w rejestrze Vat

    W rejestrze vat fakture mozesz zaksiegowac albo w październiku albo w listpodzie. Z
    kolei w ksiegach ja ująłbym ją we wrześniu, jesli oczywiscie zakup dotyczył
    wrzesnia. Wg mnie spokojnie mozesz ujac ja tez w październiku, szczególnie ze dzis
    jest juz 23.10. :)

    Pozdrowiam,
    Adam

  • 3. Data: 2003-10-23 08:23:16
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Iwona Z wrote:

> [...]
    > całkiem zgłupiałam. I identyczne pytanie do wezwania do zapłaty, czy
    > traktować to jak korektę? Błagam o pomoc. Z jaką datą to księgować?

    Korekta: VAT odliczamy lub doliczamy w miesiącu otrzymania korekty.
    Korekty września nie robimy, bo i po co.
    A niby dlaczego wezwanie do zapłaty trzeba wogle księgować??? To nie
    jest żaden dokument. Jeśli go dostałaś to jest to pewnie jakaś
    należność na którą masz fakturę

> [...]
    > 30.09. otrzymałam ją 15.10, rozumiem, że vat mam odliczyć we
    > wrześniu(chyba?) z jaką datą ją zaksięgować w KPiR i w rejestrze Vat

    Formalnie i legalnie to VAT odliczasz w październiku. Ale..... jeśli
    wiesz, że nikt ci nie udowodni, że nie dostałaś faktury we wrześniu
    to ........ Tylko uwaga kontrola potrafi sprawdzać nawet na poczcie.

  • 4. Data: 2003-10-23 08:59:10
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

    Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> popełnił w
    news:bn835j$2818$1@news.atman.pl co nastepuje

    > Formalnie i legalnie to VAT odliczasz w październiku. Ale..... jeśli
    > wiesz, że nikt ci nie udowodni, że nie dostałaś faktury we wrześniu
    > to ........ Tylko uwaga kontrola potrafi sprawdzać nawet na poczcie.

    przecież nawet gdyby otrzymala w wrzesniu to i tak ma prawo ujac ja w deklaracji vat
    za paźdzernik, wiec nie ma żadnego problemu... gorzej jakby wykazali ze wplynela we
    wrześniu a odliczylaby sobie w listopadzie...

    pozdrawiam
    adam

  • 5. Data: 2003-10-23 09:07:56
    Od: "Iwona Z" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> napisał w wiadomości

    > A niby dlaczego wezwanie do zapłaty trzeba wogle księgować??? To nie
    > jest żaden dokument. Jeśli go dostałaś to jest to pewnie jakaś
    > należność na którą masz fakturę

    no właśnie mam fakturę, ale na kwotę za całość dostarczonego mi towaru,
    faktura jest płatna na wezwanie i teraz dostałam to wezwanie w którym jest
    pomniejszenie kwoty należnej do kwoty za sprzedany towar. To wygląda tak
    samo jak korektra faktury jest ilość towaru dostarczona potem zminusowana do
    ilości sprzedaży.

  • 6. Data: 2003-10-23 09:13:53
    Od: "Iwona Z" <i...@w...pl>

    Użytkownik "adi" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    naliczonego za miesiac w ktorym otrzymalas korekte.

    drugiej czesci pytania nie bardzo rozumiem.

    Jeslibym nie robiła żadnych zakupów w październiku to w deklaracji Vat 7
    jak mam wykazać korektę zakupu: kwotę korekty z minusem?
    Wiem że zadaję pytania jak blondynka, ale w tej chwili chyba moja wiedza
    jest na takim poziomie :)

  • 7. Data: 2003-10-23 09:21:30
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Iwona Z wrote:

> [...]
    > którym jest pomniejszenie kwoty należnej do kwoty za sprzedany towar.
    > To wygląda tak samo jak korektra faktury jest ilość towaru dostarczona

    Rozumiem, że na tym wezwaniu nie ma słów "FAKTURA VAT - KOREKTA".
    Fakturę oryginalną trzeba było zaksięgować w momencie otrzymania na
    całą kwotę. W tej chwili zapłać tyle ile żądają, nic nie księguj i
    czekaj aż ci przyślą fakturę korygującą. Jeśli zastąpiło zmniejszenie
    ilości towaru, to dostarczenie ci tej faktury leży w interesie twojego
    kontrahenta a nie twoim, więc nie musisz go specjalnie poganiać.

  • 8. Data: 2003-10-23 10:03:52
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

    Iwona Z <i...@w...pl> popełnił w
    news:bn86c9$8pi$1@atlantis.news.tpi.pl co nastepuje

> [...]
    > 7 jak mam wykazać korektę zakupu: kwotę korekty z minusem?
    > Wiem że zadaję pytania jak blondynka, ale w tej chwili chyba moja wiedza

    Wg mnie jesli masz korekte powinnas ja wykazac w deklaracji szczególnie jesli jest na
    minus.
    Z tego co widzialem w innych Twoich postach to takiej korekty nie masz, wiec nie masz
    jeszcze zmartwienia. Wezwanie do zapłaty na pewno korektą nie jest.

    Ps blodynki nie zawsze zadają głupie pytania:))

    adam
    jakby co, pytaj smialo na gg 242990

  • 9. Data: 2003-10-23 10:20:24
    Od: "Iwona Z" <i...@w...pl>

    Chyba nie doczytałeś całości bo mam i korektę i wezwanie :) każde tyczy się
    innych zakupów. I wiem, że muszę ją wykazać tylko czy w deklaracji vat 7
    wpisuje się kwoty ze znakiem minus? Bo jeżeli nie mam żadnych zakupów w
    danym miesiącu to nie mam od czego odjąć tej kwoty (np. korekta wynosi 400
    zł to w deklaracji w zakupach wpisuję " - 400"?)

  • 10. Data: 2003-10-23 10:32:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Iwona Z napisał:

> [...]
    > danym miesiącu to nie mam od czego odjąć tej kwoty (np. korekta wynosi 400
    > zł to w deklaracji w zakupach wpisuję " - 400"?)

    Korektę wkazujesz w miesiącu *otrzymania* faktury korygującej.
    Juz chyba kilka osób Ci to wyjasniło.

    Korektę powinnas ując, bo musisz w tym miesiącu, mówiąc łopatologicznie,
    POWIĘSZYĆ podatek VAT do zapłaty o kwote z tej korekty.
    Bedzie ujemnie, trudno.
    Dawno, dawno temu mnie taka deklaracje przyjęli.
    Zadzwoń do swojego US i sie upewnij, może maja na to inny sposób.

    Wezwanie do zapłaty nie jest dokumentem vatowski i NIGDZIE go nie
    księgujesz!!! To tez juz pare razy było powtórzone.

    > Ps blodynki nie zawsze zadają głupie pytania:))

    Ale czasami nie rozumieja co sie do nich mówi...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl