  • Data: 2005-10-17 11:47:49
    Temat: Re: korekta VAT
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17-10-2005 12:28, Użytkownik Kalina napisał:

    > US mówi, że powinnam teraz odliczyć tylko różnicę (między 22 a 7%) w związku
    > z odliczeniem za niskiej wartości, ale.... nie za bardzo mi się to podoba.
    > Jestem zdania, że (przynajmniej od tych błędnych pozycji) VATu z pierwotnej
    > fv nie mogłam odliczyć, ale....
    > czy ktoś ma podobną sytuację??????

    a na jakiej posdatwie stwierdzasz, ze ta faktura byla bledna?
    bledna stawka VAT nie dyskwalifikuje takiej f-ry w rozliczeniach
    Przypadki w jakich nabywcy nie przysluguje prawo do odliczania podatku
    naliczonego:
    1.sprzedaz udokumentowana f-ra jest wystawiona przez podmiot nie istniejacy
    2.kwota wykazana na oryginale jest rozna od wykazanej na kopii
    3.transakcja zwolniona z VAT lub nie podlega a kwota VAT wykazana na
    f-rze nie zostala uregulowana
    4.wystawiono wiecej niz 1 f-re dokumentujaca te transakcje
    5.czynnosci wymienione na f-rze nei zostaly wykonane ( dotyczy to tylko
    tych czynnosci nie wykonanaych)
    6.podane kwoty niezgodne sa z rzeczywistoscia (w czesci dot.tych zdarzen)
    7.zaswiadczenie odnosnie bycia samochodem ciezarowym jest niezgodne ze
    stanem faktycznyn

    o ile kojarze, to sa jedyne bledy-przypadki, ktroe powoduja niemoznosc
    odliczenia VAT