  • Data: 2006-03-28 17:27:40
    Temat: Re: komp bez rachunków
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > [...]
    >
    > adamlakon odpowiedział już humorystycznie, a twój post doskonale
    > dowodzi różnicy między piractwem a kradzieżą :)
    > (hint: pytasz o "tych od piratów" :))
    >  IMO - nie ma przeciwwskazań.
    >  Ani w przypadku uznania kompa za osobisty, ani w przypadku zrobienia
    > wyceny i ujęcia w EST (uwaga: NIE w EW i NIE przez wprowadzenie
    > w koszty takiej wyceny, chyba że ktoś umie przepis podać :>)
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)
    Witam.
    To co napiszę poniżej w pośredni sposób łączy się z tematem postu, W GP z
    wczoraj zostało zadane pytanie. " czy użytkowanie bezpłatnych programów jest
    opodatkowane ". Zdawało by się prosta sprawa i można odpowiedzieć w 2 słowach.
    Tak albo nie. Tymczasem autor artykułu na 1/3 strony A 3, drobnym drukiem,
    przeprowadził wywód z któregto nic nie wynika przy pierwszym czytaniu. Dopiero
    po " wgryzieniu " się w treść, w połączeniu z lekturą kilku DU można co nieco z
    tego wywieść. I takie dokładnie jest polskie prawo. Reguluje wszystko nic nie
    regulując. A wystarczyło by w 2 zdaniach napisać . Użytkowanie darmowych
    programów w działalności gospodarczej skutkuje powstaniem obowiązku w podatku
    dochodowym lub nie skutkuje powstaniem takiego obowiązku. Ale to było by zbyt
    proste. Co wtedy robili by doradcy podatkowi w rodzaju autora artykułu ?