  • Data: 2006-02-06 17:27:58
    Temat: Re: komornik meilem zajmuje pobory pracownika
    Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "R6" napisał:

    > pracujac u mnie na pelnym etacie zarabia najnizsza krajowa czyli
    > ubruttowione 899,10 do reki otrzymuje 648,30 pln

    Takie zadłużenie można potrącać do wysokości 1/2 wynagrodzenia. Jednak
    wolna od potrąceń na inne niż alimenty należności jest kwota
    minimalnego wynagrodzenia minus składki na ubezpieczenie społeczne i
    zaliczka na podatek, czyli dokładnie tyle, ile zarabia pracownik. W
    tej sytuacji nie ma z czego potrącać, więc pismo ma tylko znaczenie
    informacyjne. Ale jeśli pracownik zostanie zwolniony, masz obowiązek
    poinformować o tym komornika.

    > ... w stosunku do egzekwowanej naleznosci pienieznej niewazne sa
    > rozporzadzenia wynagrodzeniem przekraczajace czesc wolna od zajecie
    > dokonane po jego zajeciu, a takze przed tym zajeciem jezeli sa
    > wymagalne po zajeciu....

    Oznacza to, że gdyby pracownikowi wzrosła pensja, to automatycznie
    nadwyżkę musisz potrącić.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Dozwolone od lat 18: