  • Data: 2004-11-16 18:46:47
    Temat: Re: kilka pytan
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Przemek R.
    pl> w poście
    news:cncs1f$ob7$1@inews.gazeta.pl
    napisał, co następuje:
    > 1. Co to znaczy być opodatkowanym na zasadach ogólnych?

    To oznacza placic podatek od dochodu, czyli roznicy pomiedzy przychodem a
    kosztami, wyliczany wg skali progresywnej, wg ktorej wysokosc podatku zalezy
    od przynaleznosci do skali podatkowej, ktora to przynaleznosc zwiazana jest
    z wysokoscia rocznych dochodow i wynosi 19, 30 lub 40 procent.
    Wg tego podatku rozlicza sie wiekszosc osob - np. wszyscy zatrudnieni na
    etacie.

    > W ksiazce autor pisze kilkaktrotnie to przy czym w niektorych
    > miejscach w nawiasie pisze- Ksiega P i R) i teraz nie wiem czy chodzi
    > o to
    > ze opodatkowanie na zasadach ogolnych = K P i R, czy ma w tych

    Hmmm, niby tak, ale...teraz jest tez podatek liniowy. Tez sie prowadzi KPiR
    ale rozlicza sie wg jednolitej stawki 19 %

    > miejscach na mysli
    > opodatkowanie na zas. og. LUB k P i R ?

    Na pewno nie.
    Jezeli jestes opodatkowany na zasadach ogolnych to prowadzisz KPiR. Uzywajac
    symboli logicznych zapisalibysmy:
    (zasady ogolne) => KPiR
    Natomiast jesli ktos prowadzi KPiR nie musi to oznaczac, zo rozlicza sie wg
    zasad ogolnych - czyli skali progresywnej, ale tez moze to byc skala liniowa
    19 %.

    > 2. Czy Przedsiębiorca prowadzący DG moze byc opodatkowany na zasadach
    > ogólnych?

    Oczywiscie.

    > 3. Czy osoba nie prowadząca DG moze byc opodatkowana Ryczaltem bądz K
    > P i R ?

    Osoba nie prowadzaca DG moze byc opodatkowana ryczaltem - np. od dochodow z
    najmu oraz na zasadach ogolnych np. od dochodow z pracy.
    Natomiast taka osoba KPiR nie prowadzi, bo KPiR prowadza przedsiebiorcy.

    > pozdrawiam
    > P.

    Pozdrawiam
    SDD