  • Data: 2004-11-17 10:05:17
    Temat: Re: kilka pytan
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie.
    > Zasady ogóle to:
    > - pełna księgowość (dotyczy działalności gospodarczej, nie wiem
    > czy jeszcze coś może się załapać u osoby fizycznej - osoby
    > prawne "z zasady" łapią się na PK)

    PK moze z tego co wiem kazdy przedsiebiorca prowadzic jezeli wyrazi taka
    chec.
    No chyba ze przekroczy ktorys z 3 warunkow to obowiazkowo.

    > - KPiR (dotyczy DG, najmu, wybranych dziedzin rolnictwa...)

    ale tutaj juz DG jest wymagana prawda? Chodzi o wynajmowanie "na wieksza
    skale"?
    Inaczej bez dzialalnosci ryczaltem tak? I ZUS wtedy w rachube nei wchodzi?

    > ...ano...

    czyli wybiera sobie na jakich zasadach i zgdonei z tym poznie jPITy
    wypelnia tak?
    wiec jak zrozumialem po poscie Twoim i SDD opodatkownanie pod. liniowym
    (19 %)
    != opodatkowanie na zasadach ogolnych, opodatkowanie podatkiem 19, 30 lub
    40 %
    = opodatkowanie na zasadach ogolnych?

    P i

    > Tak.

    no to tutaj sprzecznosc z SDD, On napisal ze z K PiR nie.

    > Na przykład jak wynajmuje "własność osobistą". Również może
    > być VATowcem... na przykład z tego samego powodu :)

    acham, ale VATowcem wtedy gdy wynajmuje na cele inne niz mieskzaniowe tak?
    I jeszcze jedno jezeli nie prowadze DG, jestem VATowcem, to haraczu do
    ZUSu
    nie place?

    P.