    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kiedy mozna wystawiac faktury VAT?
    Date: Fri, 07 Jun 2002 09:51:30 +0200

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 6 Jun 2002 19:15:51 +0200), Gotfryd Smolik
    - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

> [...]

    Dodam, w poprzek przez Gotfryda, bo nie wiedzieć czemu nie mam
    orginała lista:

    Pamiętaj, że ogólnie panujące społecznie przekonanie o tym, że lepiej
    dostać FV niż rachunek jest BŁĘDNE bowiem skoro sprzedawca zarabia
    tylko cenę NETTO, to nieVATowice takąż samą mu wystawi jako cenę na
    rachunku. Tak więc otrzymując fakturę VAT wydajemy WIĘCEJ! Jest to
    SZCZEGÓLNIE NIEKORZYSTNE dla małej firmy, przynoszącej niewielki
    dochód lub stratę. Fatycznie, jak już masz zysk, odprowadzasz VAT do
    Państwa to FV jako koszt robi się conajwyżej równoważna z rachunkiem,
    tyle, że Państwo ten VAT dostaje inną drogą. Słowem dla firmy jest
    lekkie ciążenie w kierunku rachunku a nie faktury. Natomiast dla
    bliźniego swego nieufirmionego wogóle nie ma o czym rozmawiać i
    rachunek stokroć lepsiejszy

    Tak więc prowadząc działalność dla firm z przyczyn
    psychologiczno-marketingowych warto zostać VATowcem, natomiast z jeśli
    są to usługi typu ,,dorabianie kluczy'' czy cóś podobnego dla
    ludności, to trzeba to dobrze przekalkulować!

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)