  • Data: 2002-12-12 10:44:38
    Temat: Re: kasa mieszkaniowa - problem
    Od: Jan Mis <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >mieszkaniową

    >WKF: AFAIR w ustawie jest zapis, ze korzystac z ulgi mozna tylko tak dlugo
    >jak trwa okres oszczedzania okreslony w w umowie z KM, zawartej do dnia
    >31.12.2001. Tak wiec mozna podpisywac obecnie (po 31.12.2001) ankesy z KM
    >dotyczace dlugosci oszczedzania ale dla ulgi nie bedzie to juz mialo
    >znaczenia.
    >
    >Karol

    odnazłem to w nowelizacji Ustawy z dnia 21.11.2001 (DzU 134 poz 1509)

    "Art4. pkt3. Podatnikom, którzy zawarli umowę o kredyt kontraktowy z
    bankiem prowadzącym kasę mieszkaniową o systematyczne gromadzenie
    oszczędności, według zasad określonych w przepisach o niektórych
    formach popierania budownictwa mieszkaniowego, i przed dniem 1
    stycznia 2002 r. nabyli prawo do odliczania od podatku wydatków
    poniesionych na cel określony w art. 27a ust. 1 pkt 2 ustawy
    wymienionej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 stycznia
    2002 r., przysługuje, na zasadach określonych w tej ustawie, prawo do
    odliczania od podatku dalszych kwot wpłaconych oszczędności na
    kontynuację systematycznego gromadzenia oszczędności wyłącznie na tym
    samym rachunku oszczędnościowo-kredytowym i w tym samym banku
    prowadzącym kasę mieszkaniową, poniesionych od dnia 1 stycznia 2002
    r., do upływu określonego przed dniem 1 stycznia 2002 r. terminu
    systematycznego gromadzenia oszczędności, wynikającego z umowy o
    kredyt kontraktowy."

    z tego wynika że ograniczony jest tylko termin zakończenia odpisów
    związanych z oszczędzaniem, nie ma ograniczeń wysokości składek (pod
    warunkiemm ich zmiany poprzez aneksy).

    Dziękuję za pomoc, pozdrawiam

    Jan Mis