  • Data: 2006-04-03 21:36:57
    Temat: Re: kasa fiskalna w usługach?
    Od: "przemek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "SDD" napisał

    > Jesli nabywca nie bedzie firma, tylko "ludność", to niestety nie
    wystarczy.
    > Nie chce mi sie dokladnie patrzec w ustawe i rozporzadzenei - Ty to zrob
    > :) - ale sa tam jakies wyjatki przy fakturowanej sprzedazy dla ludnosci,
    > jezeli ilosc faktur w ciagu roku nie przekroczy pewnej liczby.

    z załącznika rozporządzenia:
    WYKAZ SPRZEDAŻY ZWOLNIONEJ Z OBOWIĄZKU EWIDENCJONOWANIA : poz 44

    "Świadczenie usług, za które zapłata w całości następuje za pośrednictwem
    poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika pod warunkiem, że z ewidencji
    i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika jakiej konkretnie
    transakcji zapłata dotyczyła 1)

    1) Nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych usług
    (sprzedaży towarów) przed dniem 1 kwietnia 2006 r."

    Czyli jeżeli rozpoczynam działalność w maju to mnie to zwolnienie dotyczy a
    tych co przed kwietniem zaczęli juz nie (dzieci gorszego Boga)? Czy nie
    wystarczy, że sprzedając usługę w każdorazowo sporządzanej umowie o prace
    remontowe zastrzegę, że zapłata za usługę następuje tylko i wyłącznie
    przelewem z zastrzeżeniem numeru umowy której ta zapłata dotyczy? (w końcu
    każda umowa ma swój nr porządkowy - nr umowy / rok).