    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kasa fiskalna i odwieszenie działalności - pytanie
    Date: Wed, 9 Jul 2003 22:02:04 +0200

    On Wed, 9 Jul 2003, misiowaty wrote:

    >+ Witam
    >+ Chciałbym ponownie rozpocząć działalność. Poprzednio musiałem korzystać z
    >+ kasy fiskalnej, a teraz chciałbym prowadzić działalność tylko, że w innym
    >+ miejscu i ewentualnie pod inną nazwą.
    >+ Czy muszę korzystać z poprzednio używanej kasy, czy też dopiero po
    >+ przekroczeniu 40.000 zł będę kupować kasę ( lub używać starą ).

    Zdaje się że już w tym roku problem był wałkowany z negatywnym
    wynikiem :(, ale nie pamiętam szczegółów.
    Standardowo zapowiem że "mało danych", a konkretnie:
    - *z którego zwolnienia "od kasy" korzystasz* ? Podstaw do
    zwolnienia jest kilka, przy niektórych jest czarno na
    białym "i jeśli poprzednio byli zwolnieni z obowiązku
    ewidencjonowania" !!
    - kiedy zaprzestałeś działalności ? Znasz ten cytat z rozporządzenia:
    ++++
    § 9.
    3. Podatnicy sš obowišzani do zwrotu odliczonych lub zwróconych im
    kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujšcych w przypadku, gdy w okresie
    trzech lat od dnia rozpoczęcia ewidencjonowania:
    1) zaprzestanš ich używania;
    2) zaprzestanš działalnoœci;
    3) nastšpi otwarcie likwidacji;
    4) zostanie ogłoszona upadłoœć;
    [...]
    6) nie dokonajš w obowišzujšcym terminie zgłoszenia kasy do
    obowišzkowego przeglšdu technicznego przez właœciwy serwis.
    -----

    ??
    Ja się przy okazji po dobroci :) pytam, czy skoro zakończyłeś
    DG to zwróciłeś "ulgę kasową" ?

    No i pytanie, czy rozpoczniesz DG 1-osobowo czy jako S.C., bo
    S.C. jest samodzielnym podatnikiem VAT... :)

    pozdrowienia, Gotfryd