  • Data: 2005-05-07 11:46:40
    Temat: Re: kasa fiskalna a systemy platnosci on-line
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 May 2005, oldMan wrote:

    > + Dariusz Stefan napisał(a):
    > + > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    > + > > Piszesz o zapłacie za sprzedaż *wysyłkową* opłacaną przez rachunek
    > + > > bankowy ? Mi wyszło że to jest zwolnienie *przedmiotowe* - czyli
    > + > > taka sprzedaż nie musiałaby być wpisywana do kasy. Wcale. [...]
    > + > > Co przemawia przeciw ?
    > + >
    > + > IMHO - nic...
    > + >
    > + Co będzie kiedy zapłata nie wpłynie na rachunek? Sprzedaż będzie.

    Trudne pytanie... :]
    Trzeba by chyba porozkładać na czynniki pierwsze:
    - czy umowa sprzedaży została zawarta
    Rozumiem iż musimy założyć że tak.
    - czy umowa sprzedaży została zrealizowana
    Wychodzi na to że nie - skoro nie ma zaplaty
    - czy podlega pod VAT
    IMHO tu jest trudny do ugryzienia hak: bo opodatkowane jest wydanie
    towaru, a nie ("nie tylko") umowa sprzedaży....

    Pojawia się pytanie co ma być podstawą do uznania:
    - że jest to "sprzedaż z zapłatą na rachunek bankowy"
    - że *nie* jest to "sprzedaż z zapłatą na rachunek" - a jeśli tak
    to co to jest za czynność :)

    Co proponujesz ?
    W zanadrzu mamy (prawnie uregulowany !) status "opóźnionej zapłaty",
    czyli "dłużnik opóźnia się z zapłatą" (wg Kodeksu Cywilnego)...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)