  • Data: 2002-02-15 01:09:14
    Temat: Re: jeszcze o ZUS IRB za ubiegly rok
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Smal Tadeusz" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:a4hjbi$9vq$1@news.tpi.pl...
    > odnosnie ZUSu mam jeszcze jedno pytanko
    > do dnia dzisiejszego uzywalem wersji PLATNIKA 3.01.001
    > i tamtej wersji w ZUS RNA w III.B w polu 06
    > tj w zestawieniu naleznych skladek na ubezpieczenie spoleczne i
    zdrowotne
    > w polu podstawu wymiaru skladki na ubezpieczenie zdrowotne ucznia
    > wpisywalem 0.00 zl bo inaczej wyskakiwal mi blad w weryfikacji
    > :)

    Witaj :)
    Też miałem i mam uczniów na RNA i nigdy nie było z tym problemow.
    Po wpisaniu 0.00 do pola 10 i powtórnym przeliczeniu (program nie
    zmienia 0.00 wpisanego do tego pola ) suma w polu 15 jest prawidłowa a
    co za tym idzie raport jest prawidłowy. W jeszcze wcześniejszych
    wersjach płatnika (jakoś tak na początku "reformy" ) sumę do pola 15
    trzeba było wpisywać ręcznie.
    Czy w twoich rapotach suma była prawidłowa ? Czy mimo, że nie
    wykazałeś składki, to była ona dodana do sumy w polu 15 ? Zapłaciłeś
    niepotrzebnie składki ?

> [...]
    > a ZUS (zgodnie z obietnica tej Pani) przysyl jeszcze 2 czy 3 takie
    > informacje
    > :)))
    > dzis zainstalowalem sobie wersje 3.01.002B
    > ta wersja jak zdazylem sie pobieznie zorientowac
    > jest bardziej dociekliwa i sygnalizuje blad w tym polu
    > :((((
    > majac juz wlasciwe narzedzie
    > zaczalem sie zastanawiac
    > do kiedy powinienem cofnac sie w tych nie wnoszacych nic istotnego
    > korektach
    > bo zadanie tej Pani aby od poczatku tj stycznia 1999 jest dla mnie

    "Nie należy szukać logiki w przepisach, należy się do nich stosować."

    Być może jednak te korekty coś wniosą, np. Kasa Chorych otrzyma
    informację o składkach, które mogły wpłynąć a nie wpłynęły i "wyrwie"
    je z budżetu ?
    Swoją drogą, ciekawe czy składasz informacje do Kas Chorych o
    ograniczeniu zdrowotnego do wysokości zaliczki na podatek ?
    Przy odrobinie staranność, zrobienie korekt nie jest za bardzo
    upierdliwe, ale na pewno po wykasowaniu z raportu osób dla których nie
    robisz korekty, "płatnik" zaalarmuje, że są błędy w deklaracji. ( :-)
    lub :-( sam nie wiem)

    życząc cierpliwość i opanowania przy pracy z "płatnikiem", pozdrawiam
    Ryszard