  • Data: 2009-01-28 08:31:01
    Temat: Re: jednoosobowa DG - pit-36 czy cuś innego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Jan 2009, MariuszM wrote:

    > Rozumiem, że nie dotyczy to części np. do kompa, kupionych w ramach tzw.
    > ulepszania?

    Dotyczy, tyle, że jest inaczej opodatkowane :)
    Znaczy nie jest opodatkowane, opodatkowana jest ew. sprzedaż.
    Rozumiem że mowa o "ulepszaniu w znaczeniu podatkowym" - ulepszanie
    nie powodujące wzrostu WP ST (po polsku: do 3500 zł) kwalifikuje się
    do wyposażenia - też nie opodatkowane, ale w razie zamknięcia DG
    idzie w remanent "ryczałtowy", zaś "w przypadku stwierdzenia, że składniki
    te nie sš wykorzystywane dla celów prowadzonej działalnoœci gospodarczej"
    wylatuje z kosztów, art.23.1.49

    pzdr, Gotfryd