  • Data: 2005-08-11 15:32:31
    Temat: Re: jakie są korzyści z podmiotowego zwolnienia z vat
    Od: Andrzej <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 11 Aug 2005 16:08:15 +0200, Mieczysław napisał(a):

    > Ale weź pod uwagę że za 158,60 możesz nie znaleźć klienta, szczególnie
    > VAT-owcy będą cię omijać szerokim łukiem.

    Moje założenie jest takie, że na początku działalności sprzedaż skierowana
    będzie głównie do odbiorców indywidualnych (nie vatowców).
    Nie wiem czy dobrze rozumiem ale zwolnienie podmiotowe vat w tym układzie
    jest dla mnie bardziej korzystne niż odprowadzanie składek vat bo przy tym
    samym zysku ze sprzedaży mam niższą cenę.

    Przypuśćmy że na towarze za 100zł netto chcę zarobić 30zł więc:

    przykład 1 (zwolnienie z vat)
    kupuję za towar za 100zł + 22% vat =122zł
    sprzedaję za 152zł
    zysk = 152-122 = 30

    przykład 2 (jestem płatnikiem czynnym)
    kupuję za 100 + 22%vat = 122
    sprzedaję za 130 + 22%vat = 158,60
    zysk = 130-100 = 30

    Cena dla odbiorcy indywidualnego w I przykładzie jest więc mniejsza.
    Rozumiem, że w praktyce tracę klientów vatowców, nie mogę wystawiać faktur
    VAT i nie mogę odliczać vatu od rzeczy kupionych na potrzeby firmy. W
    zamian za to jestem bardziej konkurencyjny cenowo. Dobrze to zrozumiałem?

    Andrzej