    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jakie oświadczenia w nowym roku..?
    Date: Thu, 2 Jan 2003 19:17:14 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    news:av1u26$g84$1@news.tpi.pl...
    > Nie, to nie literówka. Ja widzę taki tekst. Wklejam go poniżej.
    > oraz link do tekstu i Dziennik Ustaw
    >

    > http://www.lex.it.pl/serpra/pdf/d02i37.pdf
    >
    > Dz. U. 219/2002 poz 1837
    >
    > "ROZPORZĄDZENIE
    > MINISTRA FINANSÓW
    >
    > z dnia 17 grudnia 2002 r.
    >
    > zmieniające rozporządzenie w sprawie prowadzenia podatkowej
    > księgi przychodów i rozchodów.
    >
    > [...]
    >
    > zarządza się, co następuje:
    >
    > § 1.
    >
    > W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 15 grudnia 2000 r.
> [...]

    Przyznaję w 100 % rację a poniżej publikuję swoje stanowisko w sprawie ... na dzień
    02.01.2003 r godz. 19.10 :))
    --------------------------------------
    W sytuacji osoby NIE będącej na ryczałcie, ani NIE prowadzącej ksiąg rachunkowych w
    2002 r tzn. nadal pozostającej w 2003 r na KPiR
    to NIE MA konieczości powiadamiania US o założeniu księgi podakowej (KPiR).
    NE MA też obowiązku zawiadamiania o wyborze formy opodatkowania - na zasadach
    ogólnych - ponieważ przyjmuje się domyslnie że jest
    taka sama jak w roku poprzednim
    --------------------------------------
    Takie rozumowanie potwierdza dzisiejsza Rzepa, pokreślenia ____ są moje

    ////Nowe ewidencje w nowym roku
    Obowiązek złożenia - w ciągu 20 dni - zawiadomienia o zaprowadzeniu podatkowej księgi
    przychodów i rozchodów dotyczy wyłącznie osób
    rozpoczynających działalność gospodarczą, które nie wybrały ryczałtu ani karty
    podatkowej, a także osób, które w 2003 r. chcą
    zmienić formę opodatkowania na zasady ogólne lub przejść z ksiąg rachunkowych na
    księgę przychodów i rozchodów. Ci, którzy
    ____kontynuują działalność gospodarczą i chcą być opodatkowani tak jak
    dotychczas____, a także prowadzić ewidencję taką jak
    dotychczas, zawiadomienia składać _____nie muszą____ - wynika z rozporządzenia
    ministra finansów z 17 grudnia 2002 r.,
    nowelizującego rozporządzenie w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i
    rozchodów.////

    Pełna treść artykułu tutaj
    http://www.rp.pl/dodatki/firma_z_030102/firma_z_a_3.
    html#1
    "Nowe ewidencje w nowym roku"

    No to chyba coś uzgodniliśmy, pytanie tylko czy logika podatkowa nie okaże swej
    wyższości :))

    Sark