  • Data: 2005-06-09 08:17:04
    Temat: Re: jaka stawka VAT na szkolenia?
    Od: "Karol Susicki" <biuro@wytnij_to_koniecznie.nurkowanie.karlsen.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d88qod$ph5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A gdzie w dziale 92 wystepuje nurkowanie?
    > Czy nie ma zadnej roznicy miedzy "oraganizacja kursu nurkowego" a
    > "organizacja imprezy nurkowej"? czy jak inaczej to nazwac?
    > A uslugi nauki pilotazu samolotow? 80.41.12-00.00 Usługi świadczone przez
    > ośrodki nauki pilotażu lub żeglarstwa

    Problem jest taki, że "nurkowanie" nie występuje nigdzie w PKD :(

    Muszę więc dopasować do tego co tam jest i mam 2 możliwości:

    1) 80.42.B - Kształcenie ustawiczne dorosłych i pozostałe formy kształcenia,
    gdzie indziej niesklasyfikowane
    ale w PKD w WYJAŚNIENIACH jest napisane:
    Sekcja ta (M - Edukacja) nie obejmuje:
    [...]
    - kształcenia związanego głównie z rekreacją (np. kursów gry w
    brydża, golfa itp.), sklasyfikowanego w dziale 92.

    a więc

    2) dział 92 czyli DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z KULTURĄ, REKREACJĄ I SPORTEM a tam:
    92.62.Z - Działalność związana ze sportem, pozostała
    w WYJAŚNIENIACH do PKD napisane:
    [...]
    - 92.62.Z działalność szkół jazdy konnej i innych szkółek sportowych,

    Chyba, że coś przeoczyłem. Co do praw jazdy to akurat te szkoły są ujęte pod
    EDUKACJA więc ZW na pewno.
    --

    Pozdrowienia, Karol Susicki

    www.divezone.pl

    87-100 Toruń, ul.Storczykowa 9, tel/fax (56) 65-45-330