  • Data: 2006-12-27 19:41:39
    Temat: Re: jaka Faktura zagraniczna za pośrednictwo?
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Wozniacki wrote:

    > Zagraniczna firma (EU) ma mi wypłacić pewną kwotę z tytułu
    > pośrednictwa przy sprzedaży w PL (software). Jaką Fakturę mam
    > wystawić - z VATem, bez VATu (WDT), czy może z VATem zw albo 0%? Czy
    > mogę postąpić jak mi wygodnie, czy jest to ściśle sprecyzowane? Muszę
    > wiedzieć na pewno, bo trzeba będzie ich przkonać że musi byc tak, a
    > nie siak...

    W zależności od umowy i innych okoliczności
    może być prawie wszystko co napisałeś, z wyjątkiem chyba WDT.
    Nie możesz postąpić jak Ci wygodnie: jest to jakoś tam sprecyzowane w
    ustawie,
    ale zawsze jest pewne pole manewru. Daje to potem kombinacje np sprzedaży
    alkoholu z zakąską z większym udziałem wartościowym zakąski,
    klasyfikowania wyrobów z przeznaczeniem dla dzieci czy
    sprzedaży bardziej usługi montażu a mniej okna czy drzwi.
    Dlatego lepiej poczytaj ustawę
    i postaraj sobie dopasować rodzaj usługi i jej efekt
    do istniejącego prawa. Wprawdzie nazwanie umowy czy
    jej skutków w umowie nie spowoduje, że będzie tak jak nazwiecie,
    ale zawsze można kogoś nakierować.