  • Data: 2003-11-18 08:33:53
    Temat: Re: jak to robic?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 18 Nov 2003, glew wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ Maly podatnik, met. kasowa. Sprzedaje przede wszystkim w sklepie
    >+ internetowym. Ze wzgledu na wysokosc obrotu musialem zakupic kase fiskalna.

    ...jak rozumiem ze względu na płatności "za pobraniem" a nie przelewem
    i że poczytałeś stosowne wątki ;), w tym "wyciag z banku z bledami
    jako dokument ksiegowy" - jak widzę nikt nie protestował wobec
    mojego protestu o "70%"...
    [...]
    >+ Czy klient, ktory placi przelewem przed otrzymaniem towaru lub za pobraniem
    >+ powinien otrzymac paragon z kasy fiskalnej?

    Mówisz że przedpłata ? IM*H*O obowiązek podatkowy przy przedpłacie
    50% jest, to i dokument mógłby się przydać. Ale nie wiem.

    [...]
    >+ Czy takie
    >+ transakcje (gdy klient - os. fiz. nie prow. dg nie potrzebuje f-ry)
    >+ powinny isc przez kase fiskalna?

    ...co sprowokowało mój post.
    Przecież *takie* transakcje są powodem używania kasy !
    Jak sprzedajesz firmom "na fakturę" to sprzedaż nie musi
    "iść przez kasę".
    Nadto jak ktoś się od kasy uchyla :) - to do warunków zwolnień
    należy m.in. obowiązek dokumentowania sprzedaży fakturami.
    Krótko mówiąc: pytasz "czy powinny iść" w kontekście transakcji
    które są głównym powodem "obowiązku kasy" właśnie :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)