eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[@] jak rozliczać z fiskusem biuro kredytowe i wynajem lokalu użytkowego? › Re: [@] jak rozliczać z fiskusem biuro kredytowe i wynajem lokalu użytkowego?
  • Data: 2005-12-07 18:42:07
    Temat: Re: [@] jak rozliczać z fiskusem biuro kredytowe i wynajem lokalu użytkowego?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Dec 2005 k...@v...pl wrote:

    > przedmiotowo? A jeśli nie jest zwolnione przedmiotowo, to czy musiałbym
    > od razu wejść na VAT, czy miałbym możliwość wybrania zwolnienia podmiotowego
    > z VAt (do bodajże 80tys)?

    Nie 80 a 40 i nie wprost a przez "przelicznik".
    Przeczytaj najpierw art. 30 ustawy o VAT (*osobiście*) oraz
    art. 133 ze szczególnym naciskiem na art. 113.8 i zapodaj
    wnioski...

    > I czy do tych 80 tys. to US policzy sobie kwotę udzielonych kredytów, czy
    > tylko moje przychody z prowizji? (Nie wiem, czy dobrze myślę, ale obawiam

    ...a poczytaj, polecam :)

    > oprócz tego, chcę osiągać dochody z najmu, a najlepiej gdybym mógł
    > opodatkować je ryczałtowo (lokal ładny, nie wymaga remontów, więc
    > nie miałbym specjalnie czego odliczać jako zakupy)

    Nie ZAKUPY a KOSZT. A amortyzacja to pies ?

    > przymierzam się także do równolegle prowadzenia ovatowanego handlu, ale
    > nie wiem, czy jest możliwe jednoczesne zwolnienie z VAT przy czynszu
    > i ovatowanie handlu oraz zwolnienie z VAt przy pośrednictwie finansowym?

    Albo jest się podatnikiem zwolnionym albo nie (nie licząc
    superwyjątków). O ile wiem problem jak wyżej rozwiązuje...
    spółka cywilna (jest OSOBNYM podatnikiem VAT !).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)